Посольство України в Словацькій Республіці

, Київ 17:30

Словацька Республіка

Рекомендації щодо правил поведінки

Перед плануванням подорожі за кордон, громадянам бажано ознайомитися з інформацією про країну в’їзду, зокрема: її чинним законодавством; умовами перебування на її території; медичним обслуговуванням (особливо питанням страхування життя і здоров’я від нещасних випадків, що можуть статися під час подорожі); можливостями працевлаштування та навчання в країні перебування; особливостями дорожнього руху (для водіїв); календарем святкових та вихідних днів тощо.

Також бажано занотувати адреси та контактні телефони дипломатичної чи консульської установи України в країні, де громадянин перебуватимете, а також мати з собою: дві фотокартки розміром 3,5х4,5 см; ксерокопію паспорта громадянина України для виїзду за кордон (першої, другої сторінки та сторінки з дійсною візою), у випадку поїздки з дитиною - копію свідоцтва про її народження, що у разі звернення до дипломатичної установи України з приводу втрати паспорта громадянина України для виїзду за кордон значно прискорить оформлення необхідних документів для повернення в Україну. Зроблені копії радимо зберігати окремо від основних документів.

Громадянам України, яким у встановленому законодавством порядку компетентні органи України оформили дозвіл на виїзд або залишення на постійне місце проживання у Словацькій Республіці необхідно зареєструватися на обліку в Посольстві України в Словацькій Республіці.

Громадяни, які планують провести за межами України більше ніж три місяці, мають право зареєструватися на тимчасовому консульському обліку. Ця процедура не є обов'язковою. Водночас, реєстрація на тимчасовому консульському обліку допоможе консулу:

  • знайти Вас у випадку, розшуку членами родини в Україні;
  • передати Вам будь-яке повідомлення;
  • допомогти Вам у випадку надзвичайних подій в країні перебування (землетрус, пожежа інше);
  • значно спростити процедуру документування.

Необхідно пам’ятати, що під час перебування за кордоном кожний громадянин України зобов’язаний дотримуватися законодавства країни перебування.

Пам'ятайте, якщо Ви оформили туристичну візу для в'їзду в Словацьку Республіку, це передбачає саме туристичний характер Вашої поїздки. Така категорія візи не дає Вам право на працевлаштування в Словаччині.

Якщо Вам пропонують »привабливу» роботу за кордоном без належного оформлення відповідних документів (контракт, угода, дозвіл на роботу, робоча віза), є небезпека стати об'єктом уваги злочинців, які займаються торгівлею людьми. Відсутність знань про країну, умови перебування та працевлаштування в ній не повинні спонукати Вас довіряти свою долю сумнівним посередницьким структурам, які заробляють на »перепродажу» робочої сили закордонним замовникам.

Якщо вас заарештували або затримали:

  • Ви маєте право вимагати від поліції повідомити Консула України про Ваше затримання;
  • Консул збере необхідні дані та з’ясує деталі стосовно Вашої ситуації у компетентних осіб;
  • Дипломатичне представництво проконсультує вас щодо особливостей Вашого становища;
  • Консул докладе зусиль для забезпечення вашого утримання у належних санітарних та гігієнічних умовах у відповідності до законодавства країни перебування.

Разом з тим Ви маєте чітко усвідомлювати, що якщо Ви порушили законодавство країни перебування, то Консул не зможе врятувати Вас від покарання, яке передбачене цим законодавством.

На Ваше прохання Консул проінформує ваших родичів в Україні стосовно того, що з вами трапилось, а також порекомендує адвокатів, перекладачів тощо.

УВАГА! Консульські установи та посадові особи не можуть виконувати обов'язки адвокатів, юридичних консультантів, туристичних агентів, перекладачів тощо, не надають матеріальну допомогу та грошей у борг, не сплачують готельнi та iншi рахунки, і, в разі порушення законів країни перебування, не можуть звільнити Вас від вiдповiдальностi.

                                                                                    ***

Безпекова ситуація в Словацькій Республіці

1. Словацька Республіка- це країна з невисоким рівнем злочинності. Терористичних погроз до цього часу зафіксовано не було. Найбільш поширеним видом злочинності залишаються крадіжки. У цьому зв’язку українським туристам та громадянам Україні, які відвідують Словаччину короткотерміново у службових, приватних справах тощо, необхідно бути обережними у торгівельних центрах, ресторанах швидкого харчування, кафе, на авто заправках, виставках та в інших місцях великого скупчення людей. Крім цього, трапляються випадки викрадення автомобілів (особливо марки Шкода та Фольксваген), а також дрібні крадіжки особистих речей з салонів автомобілів.Громадянам України необхідно бути особливо обачливими поблизу обмінних пунктів валюти, уникаючи спілкування з наполегливими «міняйлами», а також на відкритих автостоянках крупних торговельних центрів, при випадкових зустрічах з продавцями біжутерії чи побутової техніки, яку активно пропонують місцеві жителі циганського походження та громадяни окремих Балканських країн і держав Південно-Східної Європи.

Прихильникам зимового, гірськолижного та літнього відпочинку в регіонах Північної (Високі Татри) і Східної Словаччини, що серед українських туристів традиційно вважаються одними з найпопулярніших місць дозвілля, варто звернути увагу на збереженні цінних речей, коштів готівкою та особистих документів, з метою запобігання їх крадіжок з готелів, кемпінгів, автомобілів тощо.

2. У прикордонних з Україною регіонах Словаччини, подорожуючі власним легковим чи вантажним автотранспортом, громадяни мають знати про те, що моторизовані патрульні групи Митної служби та Поліції для іноземців і прикордонної поліції СР можуть зупинити їх авто з метою огляду особистих речей на предмет виявлення заборонених до ввезення на митну територію Європейського Союзу товарів (надмірну кількість тютюнових, горілчаних виробів тощо), або перевірки можливого знаходження у салоні автомобіля сторонніх осіб, які на території СР перебувають нелегально.

Зазначаємо, що подібні дії правоохоронних органів Словаччини повністю узгоджуються з положеннями чинного законодавства СР у міграційній і митній сферах та застосовуються не тільки до іноземців, але й по відношенню до словацьких громадян.

Крім цього, громадянам України, які оформили одно - дворазову шенгенську візу в консульських установах Словаччини в Україні (у Києві або Ужгороді) та які мають намір, крім Словацької Республіки відвідати також сусідні зі Словаччиною держави Європейського Союзу (Австрію, Угорщину, Польщу та Чехію), або продовжити подорож до інших Шенгенських країн, слід бути готовими до того, що представники міграційних служб на території зазначених вище іноземних держав, у вибірковому режимі, можуть попросити пояснень щодо причин та мети перебування у конкретному місці. В окремих випадках, такі пояснення можуть бути запропоновано надати у найближчому поліцейському відділку.

Працевлаштування в Словацькій Республіці

Умови працевлаштування

При плануванні виїзду за кордон з метою працевлаштування через українських посередників МЗС України рекомендує громадянам України перевіряти наявність в суб’єкта господарської діяльності відповідної ліцензії на посередництво у працевлаштуванні на роботу за кордоном через Міністерство соціальної політики України (сайт -  www.mlsp.gov.ua, розділ «Діяльність» - «Працевлаштування за кордоном»).

Відповідно до чинного законодавства Словацької Республіки іноземці, які є учасниками трудових відносин мають рівні з громадянами Словаччини права. Це означає, що іноземець має право на заробітну плату, відпустку, медичне страхування, (за плату страхового медичного внеску роботодавець несе долю відповідальності), а також на підставі регулярних страхових внесків до Соціальної страхової компанії виникає право на відшкодування заробітної плати під час непрацездатності, право на декрет, пенсію тощо.

Іноземцю необхідно отримати від компетентних органів СР дозвіл на працевлаштування та дозвіл на проживання у зв’язку із працевлаштуванням.

Словацьким компетентним органом, який надає дозвіл на працевлаштування є Адміністрація праці, соціальних справ та сім’ї (Úrad práce, sociálnych vecí a rodiny), що розташована на території краю потенційного працевлаштування іноземця.

Іноземець подає до відповідної Адміністрації заяву щодо оформлення дозволу на працевлаштування особисто, якщо знаходиться на території СР легально; поштою або посередництвом майбутнього роботодавця, на підставі нотаріально засвідченої довіреності. Адміністративних зборів за подання такої заяви не передбачено.

Заява щодо оформлення дозволу на працевлаштування містить:

  • прізвище, ім’я та дату народження;
  • адресу в країні постійного проживання та адресу для отримання кореспонденції;
  • номер закордонного паспорту та орган видачі;
  • назву, адресу, ідентифікаційний код та вид економічної діяльності роботодавця;
  • вид діяльності, місце виконання робіт, період під час якого планується виконувати роботу;
  • письмове підтвердження роботодавця щодо гарантії на працевлаштування конкретного іноземця. У такому письмовому підтвердженні роботодавець також пояснює причини працевлаштування саме іноземця.

Дозвіл на працевлаштування розповсюджується лише на той вид діяльності та місце виконання робіт, що вказані роботодавцем.

Під час розгляду заяви Адміністрація звертає увагу на ситуацію на ринку праці в регіоні, тобто чи вільне робоче місце може зайняти громадянин Словаччини або громадянин країни-члена ЄС.

Адміністрація надає дозвіл на працевлаштування іноземця без будь-яких обмежень щодо потреб на ринку праці у випадках якщо:

  • це передбачено двосторонніми міжнародними договорами;
  • особа буде працевлаштована на території СР у зв’язку з підвищенням кваліфікації терміном до одного року;
  • особа віком до 26 років, працевлаштована у рамках обміну між навчальними закладами або в рамках програм для молоді;
  • особа здійснює наукову діяльність;
  • особа здійснює релігійну місію з дозволу церкви, або релігійної організації;
  • особа, яка перебуває під спеціальним захистом;
  • особа, якій був продовжений дозвіл на тимчасове перебування, у з зв’язку з тим, що вона стала жертвою кримінального злочину, пов’язаного з торгівлею людьми;
  • особа, якій був наданий дозвіл на тимчасове перебування, на підставі дотримання інтересів особистого та сімейного життя.

Дозвіл на працю не вимагається у випадках якщо іноземець:

  • має дозвіл на постійне проживання на території СР або якщо має дозвіл на проживання у зв’язку з працевлаштуванням та безперервно проживає на території СР протягом 5 років;
  • отримав дозвіл на тимчасове проживання у зв’язку із з’єднанням з родиною, та після отримання такого дозволу минуло 12 місяців;
  • іноземець отримав дозвіл на тимчасове проживання у зв’язку з навчанням (може працювати не більше 10 годин на тиждень);
  • має дозвіл на тимчасове проживання у зв’язку зі спеціальною діяльністю – дослідженням або дослідним виробництвом;
  • має статус «словака, проживаючого за кордоном» та зареєструвався на території СР;
  • отримав статус біженця або тимчасовий притулок на території СР;
  • здійснює діяльність на території СР не більше 30 календарних днів в рік та одночасно є представником педагогічного колективу, учасником професійно-дослідного заходу, художником, який бере участь у виставках тощо;
  • на підставі трудової угоди забезпечує постачання товарів та послуг, здійснює монтажні або гарантійні та ремонтні роботи;
  • є членом сім’ї співробітника дипломатичної місії або консульської установи, або міжнародної урядової організації та якщо міжнародний договір укладений від імені урядів гарантує взаємність;
  • члени рятувальних бригад;
  • працює на підставі міжнародних договорів відповідно до яких дозвіл на працевлаштування не потрібний;
  • є співвласником торговельної компанії або членом кооперативу, що зареєстровані на території СР;
  • здійснює міжнародні перевезення або для виконання таких перевезень направлений роботодавцем з іноземної держави;
  • акредитований як журналіст.

Роботодавець протягом 7 робочих днів зобов’язаний письмово інформувати Адміністрацію про початок виконання іноземцем своїх обов’язків відповідно до трудової угоди та про завершення з ним трудових відносин у випадку, якщо отримання дозволу на працевлаштування не є обов’язковим, а також у випадку якщо працівник не приступив до виконання своїх обов’язків у визначений час.

Дозвіл на працевлаштування видається терміном до двох років та може бути продовжений у випадку виконання робіт у того ж роботодавця. Для сезонного працевлаштування відповідний дозвіл видається на термін до шести місяців. Письмову заяву на продовження дозволу на працевлаштування трудовий мігрант подає у термін не більший як 30 днів до закінчення попереднього дозволу.

Після отримання дозволу на працевлаштування іноземцю необхідно отримати дозвіл на проживання з метою працевлаштування, який надає Управління поліції у справах іноземців.

Пакет документів, що необхідні для отримання дозволу на проживання з метою працевлаштування містить:

  • дійсний закордонний паспорт;
  • заяву на отримання дозволу на проживання з метою працевлаштування (заповнюється словацькою мовою);
  • дві кольорові фотокартки;
  • довідка про несудимість в СР;
  • довідка про несудимість в країні походження та з країн, у яких іноземець мав попередні дозволи на проживання;
  • підтвердження про реєстрацію за місцем проживання в СР;
  • документ щодо наявності достатнього фінансового забезпечення (185,19 євро на кожний місяць проживання).

Дозвіл на проживання з метою працевлаштування видається на термін дії дозволу на працевлаштування максимально на два роки з можливістю подальшого продовження.

У день, коли іноземний громадянин розпочинає свою робочу діяльність, роботодавець зобов’язаний, окрім укладення робочого контракту, повідомити Словацьку соціальну страхову компанію та Словацьку медичну страхову компанію.

Нормативно-правовими актами, що регулюють трудові відносини іноземних громадян, в тому числі громадян України в Словацькій Республіці є:

1. Кодекс праці СР №311/2001;

2. Закон СР «Про працевлаштування» №5/2004;

3. Закон СР «Про перебування іноземців» №404/2011;

4. Закон СР «Про біженців» №480/2002;

5. Закон СР «Про соціальне страхування» №461/2003;

6. Закон СР «Про нелегальну працю та нелегальне працевлаштування» №82/2005;

7. Закон СР «Про медичне страхування №580/2004;

8. Закон СР «Про визнання кваліфікацій» №493/2007.

З текстами згаданих документів можливо ознайомитись на веб-сторінках http://jaspi.justice.gov.sk/jaspiw1/jaspiw_mini_fr0.htm та http://www.zbierka.sk/

Митні питання

Ви повертаєтеся на територію Євросоюзу (до Словаччини) з третьої країни, яка не є членом Євросоюзу?
Попереджаємо Вас, що з 1 грудня 2008 року внесені зміни до обмежень на ввезення товарів, які звільняються від сплати мита і ввізних платежів подорожуючими з третіх країн, а саме щодо:

  • тютюнових виробів;
  • алкогольних та спиртних напоїв;
  •  вина;
  • пива;
  • пального;
  • іншого некомерційного товару.

Зміни стосуються всіх подорожуючих з третіх країн, незважаючи на місця їх постійного проживання на території Словацької Республіки.
Відповідно до нового порядку, обмеження визначаються у відповідності до типу транспорту, який використовує подорожуючий: а саме:

  • повітряний транспорт;
  • інші види транспорту – поширюється на всі автомобільні, пішохідні та залізничних пункти пропуску на кордоні між Словаччиною та Україною.

Зміни вводяться відповідно до Директиви Ради № 2007/74/ЕSпро звільнення товару, який ввозиться з третіх країн, від податку на додану вартість і споживчого податку, а разом з тим у відповідності до закону № 106/2004 Збірника законів СР щодо споживчого податку на тютюнові вироби із змінами та доповненнями внесеними Законом № 378/2008, а також змінами та доповненнями, внесеними іншими законами.

Некомерційний товар, який ввозять подорожуючі, з 1 грудня 2008 року звільнюється від ввізних платежів на всіх пунктах пропуску на кордоні між Словаччиною та Україною, а також на митницях в аеропортах.
Автомобільні, пішохідні та залізничні пункти пропуску
Вишнє Нємецке, Убля, Велике Селменце, Матьовце, Чєрна над Тісоу
Тютюнові вироби

Сигарети до 40 шт.
Цигарки* до 20 шт.
Сигари до 10 шт.
Тютюн для паління до 50 гр.

на 1 особуабо пропорційна комбінація зазначених виробів (напр. 1сигара + 2 цигарки + 20 сигарет + 15 грам тютюну)

*цигарка - це сигара з вагою до 3 грам.

Звільнення від ввізного мита не застосовується, якщо подорожуючим є особа, молодша 17 років.

Довідково: 1 сигара = 10%, 1 цигарка = 5%,
сигарета = 2,5%, 1г тютюну = 2%

HU, PL, RO: З метою створення ідентичних умов при перевірці подорожуючих, які ввозять тютюнові вироби у власному багажі, на всьому східному кордоні Євросоюзу митні служби Польської, Угорської та Румунської Республік також будуть застосовувати новий порядок щодо згаданих обмежень.

Алкогольні та спиртні напої (спирт)

Спиртні напої з вмістом алкоголю понад 22% об'єму - до 1л.
Поширюються на алкогольні та спиртні напоїв з вмістом алкоголю понад 22% об'єму, а також неденатурований етиловий спирт з вмістом алкоголю 80% об'єму і більше.

Спиртні напої з вмістом алкоголю до 22% об'єму - до 2 л.
До цієї категорії відносяться і газовані вина.

на 1 особу або пропорційна комбінація зазначених виробів (напр. 0,5 л з вмістом понад 22% алк.+1л з вмістом до 22% алк., або 0,7л з вмістом понад 22% алк.+0,5л. з вмістом до 22% алк.).
Увага:при застосуванні фінансових обмежень вартість окремих товарів не ділиться та не додається. Також не враховується вартість особистого багажу подорожуючого, який ввозиться тимчасово, або ввозиться після його тимчасового вивозу, та вартість ліків, необхідних для особистого вжитку подорожуючого. Наприклад, подружжя, що в’їжджає з України, не може при ввезенні камери вартістю 350 Євро претендувати на звільнення від ввізного мита, хоча обмеження на звільнення від ввізного мита на 1 особу становить 300 Євро.

При ввезенні тютюнових виробів, спиртних напоїв, вина та пива звільнення від ввізного мита не застосовується, якщо подорожуючим є особа, молодша 17 років.

Некомерційний товар - це товар в багажі подорожуючого, який ввозиться з третіх країн та призначений для його особистого вжитку або особистого вжитку його сім’ї, або призначений у дарунок, причому характер та кількість виробів не повинні викликати підозру, що ввозиться з комерційною метою або принагідно.

Подорожуючий зобов’язаний задекларувати та пред’явити товар митній службі. Бланки митних декларацій знаходяться на всіх прикордонних пунктах пропуску, митних підрозділах аеропортів і на веб-сторінці:

www.colnasprava.gov.sk

 

Обмеження на ввіз товару неторговельного характеру подорожуючими з третіх країн, дійсні з 1 грудня 2008 р.

товар/вид перевезення

неповітряне перевезення

повітряне перевезення

Тютюн та інші тютюнові вироби

сигарети

40 шт.

200 шт.

цигарки

20 шт.

100 шт.

сигари

10 шт.

50 шт.

тютюн для куріння

 

50 гр.

250 гр.

або пропорційна комбінація зазначених виробів

Алкогольні та спиртні напої (спирт)

спиртні напої з вмістом алкоголю понад 22 %

1 л

1 л

спиртні напої з вмістом алкоголю до 22 %  (в тому числі, газовані вина)

2 л

2 л

 

або пропорційна комбінація зазначених виробів

Вино

негазоване вино

4 л

4 л

Пиво

пиво

16 л

16 л

Інший товар

загальна вартість товару

9 037,80 слов.крон

(300 Євро)

12 954,20 слов. крон

(430 Євро)

 

до 15 років

4 518,90 слов.крон

(150 Євро)

4 518,90 слов.крон

(150 Євро)

Паливно-мастильні

матеріали

мінеральне пальне

вмонтований бак + 10 л в додатковій ємності

 

-

           

 

Митне управління Словацької Республіки

вул. Мєрова, 23; 815 11 Братислава

 

Довідка:

Тел.:  +421 2 4827 3265,  +421 2 48273260

Факс: +421 2 4342 4408

infocrsr@colnasprava.sk

www.colnasprava.gov.sk

Інформація Державної податкової служби України

Державною податкової службою України, з метою контролю за надходженням до місцевих бюджетів податку на доходи фізичних осіб, організовано ряд заходів щодо розширення бази оподаткування, збільшення рівня сплати податків, визначення реальних платників податку, які впливають на базу оподаткування та забезпечення надходжень податку.

При цьому, головною метою органів державної податкової служби є впровадження ідеології добровільності декларування доходів, взаєморозуміння та формування високої податкової культури громадян.

Статтею 67 Конституції України визначено, що громадяни щорічно подають до податкових інспекцій за місцем проживання декларації про свій майновий стан та доходи за минулий рік і порядку, встановленому законом.

Подання декларації – це не лише конституційний обов’язок кожного громадянина, а й можливість добровільної сплати податків, від рівня якої залежить стан місцевих бюджетів, соціально-економічний розвиток регіонів та добробут громадян.

Процес декларування в Україні проводиться в умовах дії Податкового кодексу України від 02.02.2011 р. № 2755-VI (далі - Кодекс).

Декларування доходів, отриманих фізичними особами в 2012 році, пов’язане з виконанням платниками податку положень Кодексу, згідно з яким громадяни у відповідних випадках зобов’язані подати річну податкову декларацію.

Обов’язок подання декларації у громадян – платників податку з доходів фізичних осіб виникає у разі отримання ними протягом звітного року різних видів оподатковуваних доходів, зокрема:

  • у випадку, якщо при нарахуванні чи виплаті доходів податок не утримувався (пп.168.1.3 п.168.1 ст.168 Кодексу);
  • якщо доходи були одержані від особи, яка не є податковим агентом та іноземні доходи (пп. 168.2.1 п.168.2 ст.168 Кодексу).

Іноземний доход (пп.14.1.55 п.14.1.55 ст.14 Кодексу) – дохід, отриманий з джерел за межами України, - будь-який дохід, отриманий резидентами, у тому числі від будь-яких видів їх діяльності за межами митної території України, включаючи проценти, дивіденди, роялті та будь-які інші види пасивних доходів, спадщину, подарунки, виграші, призи, доходи від виконання робіт (послуг) за цивільно-правовими та трудовими договорами, від надання резидентам в оренду (користування) майна, розташованого за межами України, включаючи рухомий склад транспорту, приписаного до розташованих за межами України портів, доходи від продажу майна, розташованого за межами України, дохід від відчуження інвестиційних активів, у тому числі корпоративних прав, цінних паперів тощо; інші доходи від будь-яких видів діяльності за межами митної території України або територій, непідконтрольних митним органам.

Одним із важливих етапів процесу декларування є забезпечення належних умов громадянам України, які здійснюють трудову діяльність за межами України.

Для декларування громадянами своїх доходів в 2012 році діє форма податкової декларації про майновий стан і доходи (з додатками 1-7), яка затверджена наказом Міністерства фінансів України від 07.11.11 №1395, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 27.12.2011 р. за №1532/2011 із змінами.

Термін подання декларації про доходи, одержані в 2012 році, до 1 травня 2013 року.

З формою Декларації про майновий стан та доходи (та додатків до неї) та прикладами її заповнення можна ознайомитися на офіційному сайті ДПС України www.sts.gov.ua.

Надання медичних, соціальних послуг

Медичне обслуговування в Словацькій Республіці здійснюється на підставі загальнообов’язкового медичного страхування або індивідуального (комерційного) медичного страхування. Кожен іноземець, який знаходиться на території СР, зобов’язаний мати поліс медичного страхування, дійсний на території Словаччини.

Право на участь у системі загальнообов’язкового медичного страхування надається головним чином іноземцям:

  • які мають дозвіл на постійне проживання на території Словацької Республіки;
  • які є найманими працівниками роботодавця, фірма якого має місцезнаходження на території СР;
  • які знаходяться на території СР з метою підприємницької діяльності;
  • які навчаються у вищому навчальному закладі СР на підставі міжнародного договору тощо.

На підставі договору загальнообов’язкового медичного страхування медична страхова компанія повністю сплачує:

  • профілактичні огляди;
  • невідкладну медичну допомогу (у разі раптового погіршення стану здоров’я, яке безпосередньо загрожує життю або одній з головних функцій організму);
  • медичні дії, пов’язані з виявленням хвороби, лікуванням, порятунком життя тощо;
  • обов’язкові щеплення;
  • транспортування до медичної установи або з однієї медичної установи до іншої;
  • ліки, що надаються під час перебування у лікарні;
  • допоміжні медичні засоби, що надаються під час перебування у лікарні;
  • дієтичні продукти, що надаються під час перебування у лікарні.

Певний обсяг медичних послуг сплачується частково (наприклад, стоматологічне обслуговування).

Індивідуальне (комерційне) страхування

Іноземці, які не відповідають умовам участі у загальнообов’язковому медичному страхуванні, можуть укласти договір про медичне страхування. «Union» є єдиною медичною страховою компанією на території СР, яка надає послуги з комерційного страхування іноземців.

За рахунок страхової компанії іноземцю забезпечується оплата медичних послуг у разі хвороби, травми, при погіршенні стану здоров’я, у разі хронічного захворювання, а також під час вагітності та пологів, а також профілактичні огляди та невідкладну стоматологічну допомогу.

Невідкладна медична допомога

Лікарняними закладами Словаччини невідкладна медична допомога також надається без наявності страхового полісу. Однак така медична допомога є платною. Після її надання відповідний рахунок передається пацієнту, який зобов’язаний його сплатити.

Таким чином, звертаємо увагу громадян України, що невідкладна медична допомога громадянам України, які перебувають на території Словаччини без страхового полісу, надається виключно на платній основі. У зв’язку з цим, рекомендуємо перед поїздкою до Словаччини придбати медичний страховий поліс у фірми, яка має західних контрагентів.

Виклик швидкої медичної допомоги (záchranná zdravotnícka služba) здійснюється за номером – 155.

Соціальне страхуваннявідноситься до компетенції Соціальної страхової компанії (Slovenska poisťovňa) та складається з п’яти окремих соціальних систем:

1. Страхування у разі хвороби.

2. Пенсійне страхування (страхування у зв’язку з досягненням пенсійного віку та у зв’язку з інвалідністю).

3. Страхування від нещасних випадків.

4. Гарантоване страхування.

5. Страхування у зв’язку з безробіттям.

У разі якщо іноземець працює в Словацькій Республіці по трудовій угоді, соціальне страхування є обов’язковим. Роботодавець зобов’язаний сплачувати до Соціальної страхової компанії 25,2% від заробітної плати іноземця, який працює по трудовій угоді. Вклад іноземця до Соціальної страхової компанії становить 9,9%.

Іноземець, який займається підприємницькою діяльністю також зобов’язаний сплачувати внески до Соціальної страхової компанії (обов’язкове страхування у разі хвороби та пенсійне страхування) в залежності від отриманих доходів за кожний календарний рік.

Особа старше 16 років, яка має дозвіл на тимчасове або постійне проживання на території Словаччини та не працевлаштована має право на участь у соціальному страхуванні на добровільній основі.

Щодо затвердження нового Порядку надання медичної допомоги іноземцям та особам без громадянства в Україні

Постановою Кабінету Міністрів України від 19 березня 2014 р. № 121 затверджено Порядок надання медичної допомоги іноземцям та особам без громадянства, які постійно проживають або тимчасово перебувають на території України, які звернулися із заявою про визнання біженцем або особою, яка потребує додаткового захисту, стосовно яких прийнято рішення про оформлення документів для вирішення питання щодо визнання біженцем або особою, яка потребує додаткового захисту, та яких визнано біженцями або особами, які потребують
додаткового захисту (далі – Порядок).

З текстом постанови можна ознайомитись на веб-сторінці «Законодавство України» за адресою: http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/121-2014-%D0%BF.

Зокрема, Порядок регулює питання надання закладами охорони здоров’я медичної допомоги наступним категоріям іноземців та осіб без громадянства:

-  які тимчасово перебувають або постійно проживають на території України;

-  які звернулися із заявою про визнання біженцем або особою, яка потребує додаткового захисту;

-  стосовно яких прийнято рішення про оформлення документів для вирішення питання щодо визнання біженцем або особою, яка потребує додаткового захисту;

-  яких визнано біженцями або особами, які потребують додаткового захисту.

Положеннями Порядку передбачається, що медична допомога, зокрема екстрена, надається іноземцям та особам без громадянства, які тимчасово перебувають на території України, на платній основі, якщо законодавством або міжнародними договорами України не передбачено інше.

Вартість медичної допомоги визначається закладом охорони здоров’я, який її надав, у встановленому МОЗ порядку, а оплата може здійснюватись у безготівковій формі або готівкою в національній валюті.

У разі укладення іноземцем або особою без громадянства, які тимчасово перебувають на території України, із страховиком-резидентом договору страхування (поліса, свідоцтва, сертифіката), що гарантує оплату вартості медичної допомоги (договір страхування), оплата зазначеної вартості здійснюється страховиком-резидентом шляхом перерахування коштів закладу охорони здоров’я, який надав медичну допомогу, за умови пред’явлення документа для оплати.

У разі укладення договорів про взаємне визнання договорів страхування між страховиком-резидентом та страховиком-нерезидентом гарантування оплати вартості медичної допомоги, наданої іноземцям або особам без громадянства, які тимчасово перебувають на території України, здійснюється страховиком-резидентом за наявності в іноземця або особи без громадянства відповідного договору страхування.

Оплата вартості медичної допомоги, наданої закладами охорони здоров’я, може здійснюватися також зазначеною в договорі страхування компанією з координації надання медичної допомоги, що провадить діяльність в Україні.

У разі, якщо вартість медичної допомоги перевищує страхову суму, іноземець або особа без громадянства сплачують різницю закладу охорони здоров’я, який її надав.

У разі відсутності в іноземця або особи без громадянства договорів страхування, а також неможливості документально підтвердити право на одержання безоплатної медичної допомоги в Україні, оплата вартості наданої медичної допомоги, зокрема екстреної, здійснюється іноземцем або особою без громадянства.

У разі відмови від оплати наданої медичної допомоги питання щодо компенсації закладу охорони здоров’я витрат, пов’язаних з її наданням, вирішується за участю відповідних іноземних представництв в Україні.

Іноземцям та особам без громадянства, які постійно проживають на території України, іноземцям та особам без громадянства, яких визнано біженцями або особами, які потребують додаткового захисту, медична допомога надається за рахунок бюджетних коштів, передбачених на цю мету у державному та місцевих бюджетах.

Медичне обстеження іноземців та осіб без громадянства, які звернулися із заявою про визнання біженцем або особою, яка потребує додаткового захисту, іноземців та осіб без громадянства, стосовно яких прийнято рішення про оформлення документів для вирішення питання щодо визнання біженцем або особою, яка потребує додаткового захисту, та надання їм екстреної медичної допомоги здійснюються на безоплатній основі (за рахунок бюджетних коштів, передбачених у державному та місцевих бюджетах).

Пунктом 2 згаданої постанови Уряду України визнано такою, що втратила чинність, постанову Кабінету Міністрів України від 22 червня 2011 р. № 667 «Про затвердження Порядку надання медичної допомоги іноземцям та особам без громадянства, які тимчасово перебувають на території України, та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України».

 ***

Корисні номери телефонів

Екстрені служби

112 екстрений виклик

158 поліція

155 швидка медична допомога (záchranná zdravotnícka služba)

150 пожежна служба (hasičská a záchranná služba)

159 місцева поліція

0850 11 13 13 служба порятунк (перед приїздом швидкої допомоги)

Аварійні служби

12129 телефонна лінія / porucha pevnej telefónnej linky (T-COM)

0850 111 727 газ/ plynárne - poruchy dodávky plynu

0850 111 555 електрика- poruchy dodávky elektrickej energie

0800 606 162 питна вода/ Trenčianska vodohospodárska spoločnosť - poruchy dodávky pitnej vody

Тяжкі життєві ситуації

0850 111 321 гаряча лінія для жертв/ linka pomoci obetiam

Інформаційні служби

1181 номери телефонів в СР/ telefónne čísla na Slovensku

12 149 номери телефонів за кордоном / telefónne čísla v zahraničí

18 188 інформація щодо поїздів / informácie o vlakovej doprave

02 4857 3303 інформація щодо літаків / informácie o leteckej doprave

12 111 Info Asistent – praktické informácie pre každodenný život

Блокування платіжних карток

02 6866 1000 Tatra banka

0850 111 777 ČSOB

02 6828 5777 VÚB banka

0850 111 888 Slovenská sporiteľňa

02 6828 5777 Dexia banka

02 6828 5777 Poštová banka

02 6828 5777 Istro banka

0850 111 222 Otp banka

02 68285 777 Ľudová banka

Телефонні коди мобільних операторів

0901 T-Mobile

0902 T-Mobile

0903 T-Mobile

0904 T-Mobile

0905 Orange

0906 Orange

0907 Orange

0908 Orange

0910 T-Mobile

0911 T-Mobile

0912 T-Mobile

0914 T-Mobile

0915 Orange

0917 Orange

0918 Orange

0919 Orange

0948 O2

0949 O2

Телефонні коди міст Словаччини

02 Bratislava

31 Dunajská Streda

32 Trenčín

33 Trnava

34 Senica

35 Nové Zámky

36 Levice

37 Nitra

38 Topoľčany

41 Žilina

42 Považská Bystrica

43 Martin

44 Liptovský Mikuláš

45 Zvolen

46 Prievidza

47 Lučenec

48 Banská Bystrica

51 Prešov

52 Poprad

53 Spišská Nová Ves

54 Bardejov

55 Košice

56 Michalovce

57 Humenné

58 Rožňava

Міжнародна організація міграції

Migračné informačné centrum – Bratislava

www.mic.iom.sk

Grösslingova 35

811 09 Bratislava

Slovenská republika

tel: 0850 211 478 (zvýhodnená telefonická linka dostupná iba z územia SR)

tel: +421 2 5263 0023

fax: +421 2 5263 0025

email: mic@iom.int

Otváracie hodiny:

Pondelok, Utorok, Štvrtok 9.00 - 17.00 hod.

Streda13.00 - 17.00 hod

Piatok9.00 - 13.00 hod

Migračné informačné centrum - Košice

Poštová1

040 01 Košice

Slovenská republika

tel: 0850 211 478 (zvýhodnená telefonická linka dostupná iba z územia SR)

tel: +421 55 625 8662

fax: +421 55 699 8499

email: mic@iom.int

Otváracie hodiny:

pondelok až štvrtok 13.00 - 17.00 hod.

piatok 9.00 - 13.00 hod

 


         

 

 Дійсність паспортних документів

З 19 липня 2013 року введені в дію технічні зміни до Кодексу Шенгенських кордонів, що передбачає нові вимоги щодо дійсності проїзних документів при в’їзді до країн Європейського Союзу громадян третіх країн, а саме «проїзний документ повинен бути виданий не раніше, ніж протягом останніх 10 років».

Відповідно до цього рекомендуємо громадянам України, які подорожують країнами ЄС, у випадку закінчення терміну дії паспорта громадянина України для виїзду за кордон, оформляти новий паспортний документ.

До уваги громадян України

Належне забезпечення прав і законних інтересів усіх громадян України за кордоном є пріоритетним завданням державної політики у сфері консульських зносин України з іноземними державами.

Виконуючи це завдання, Департамент консульської служби і закордонні дипломатичні установи України (ЗДУ – посольства, генеральні консульства, консульства) діють у відповідності до положень Конституції, низки спеціальних законів України та нормативно-правових актів Президента й Уряду України, використовують увесь інструментарій міжнародного права.  

Консульський захист у випадках надзвичайних ситуацій надається усім громадянам України, які цього потребують, безвідносно до статусу і мети їхнього перебування за кордоном. Консульські дії вчиняються відповідно до профільного законодавства України.

Із вжитих останнім часом заходів з метою оптимізації консульського обслуговування відзначимо:

  • запровадження в закордонних дипломатичних установах щоденного (5 разів на тиждень) консульського прийому громадян, в т.ч. за надзвичайних обставин – у позаробочий час, а також вихідні та святкові дні;
  • започаткування функціонування цілодобових телефонних «гарячих» ліній для оперативного зв’язку з консулом в разі загрози здоров‘ю, життю чи смерті (номери розміщені на веб-сторінках ЗДУ);
  • функціонування в МЗС при цілодобовому Центрі оперативного реагування телефону «гарячої» лінії - +38 044 238 16 57;
  • регулярне оновлення на веб-сторінках МЗС і ЗДУ довідок з актуальною для громадян України інформацією щодо понад 180 країн світу – про правила поведінки, безпекову ситуацію, умови працевлаштування, надання медичних і соціальних послуг, митні питання, корисні номери телефонів.

З метою отримання максимально детальної інформації з консульських питань пропонуємо уважно ознайомитися з відповідним розділом «Консульські питання» веб-сторінки дипломатичного представництва чи консульської установи у країні, де Ви знаходитися. В такий спосіб Ви зможете завчасно підготувати відповідний сет документів для вчинення потрібної Вам консульської дії. Для отримання консульської послуги заявник особисто звертається в будь-який зручний для нього час в межах годин прийому до установи, на території консульського округу якої він тимчасово перебуває/постійно проживає.

Дотримання запропонованих нижче рекомендацій сприятиме заощадженню Вашого часу в разі потреби отримання як «типової» інформації консульського характеру, так і ефективної допомоги в разі потрапляння у надзвичайні/скрутні ситуації:

  • надавати перевагу відвіданню веб-сторінки (розділ «Консульські питання»)  в разі потреби отримання інформації на кшталт: графік роботи установи, її консульський округ, перелік консульських дій, необхідні для їх вчинення документи від заявника, терміни та тарифи;
  • надсилати звернення електронною поштою в разі потреби надання важливої, на Вашу думку, інформації для консульської посадової особи;
  • практикувати звернення телефоном переважно в разі потреби отримання від консула інструкцій при нетипових/скрутних ситуаціях.

Вашими думками щодо консульської складової діяльності МЗС, роботи консульських працівників центрального апарату, закордонних дипломатичних установ України Ви можете поділитися, надіславши інформацію на електронні адреси:

Щодо оскарження дій консульських посадових осіб, які, на Вашу думку містять прояви корупції, прохання звертатися до Сектору з питань запобігання та виявлення корупції МЗС України

  • spk@mfa.gov.ua, +38 044 238 15 87 – Сектор з питань запобігання та виявлення корупції МЗС України

Принагідно повідомляємо, що розгляд та опрацювання звернень громадян (пропозиції, заяви, скарги) здійснюється МЗС України, закордонними дипломатичними та консульськими установами України відповідно до Закону України «Про звернення громадян» № 393 від 02.10.1996 р. Громадяни мають право звертатися як у письмовій формі, так і усно, зокрема, під час особистого прийому громадян працівниками закордонних дипломатичних установ.

Законом встановлено вимоги (стаття 5) до звернення громадян, яке обов’язково має містити інформацію про заявника (прізвище, ім’я, по батькові, адресу проживання). Письмове звернення підписуються заявником із зазначенням дати. Звернення, оформлене без дотримання цих вимог, повертається заявникові з відповідними роз’ясненнями не пізніш як через десять днів від дня його надходження. Згідно з положеннями Закону (стаття 20) термін розгляду звернень громадян становить один місяць з дати їх надходження, а у випадку необхідності здійснення додаткового вивчення, цей термін розгляду може бути продовжено до 45 днів.

Центральний апарат МЗС і закордонні дипломатичні представництва і надалі докладатимуть усіх зусиль з метою виконання завдання, поставленого керівництвом МЗС і української держави - безумовного і максимального використання усіх повноважень і передбачених законодавством механізмів для ефективного захисту прав і законних інтересів громадян України за кордоном.

***

Інформація для громадян України щодо тимчасового консульського обліку

 Відповідно до пункту 3.1. Правил ведення закордонними дипломатичними установами України консульського обліку громадян України, які постійно проживають або тимчасово перебувають за кордоном, дітей – громадян України, які постійно проживають за кордоном, затверджених наказом МЗС України №337 від 17.11.2011 р. (далі – Правила), громадяни України, які планують тимчасово перебувати на законних підставах за кордоном більш ніж три місяці,приймаються на тимчасовий консульський облік у відповідній ЗДУ на термін, зазначений у виданому компетентними органами іноземної держави дозволі, що дає право на проживання в цій державі. При цьому, форма такого дозволу Правилами не визначена, оскільки національним законодавством окремих країн можуть встановлюватися різні типи дозвільних документів, які дають право на безперервне проживання строком понад 3 місяці та, відповідно, слугувати підставою для прийняття на тимчасовий консульський облік. Зокрема, таким документом може бути національна довгострокова віза, видана дипломатичною установою відповідної іноземної держави, що дає право на проживання строком понад 3 місяці та працевлаштування, лікування, навчання тощо без необхідності отримання окремих дозволів на проживання.

У зв’язку із зазначеним прийняття на консульський облік здійснюється на добровільній основі на підставі заяви громадянина України або його законного представника, яка подається до ЗДУ особисто або надсилається поштою.

  1. За прийняття на тимчасовий консульський облік консульський збір не стягується.
  2. Персональні дані громадян, які приймаються ЗДУ на тимчасовий консульський облік, відповідно до положень Закону України від 1 червня 2010 року № 2297-VI «Про захист персональних даних», у подальшому не передаються до податкових та інших органів України.
  3. Кожний громадянин України за власним бажанням в будь-який момент може знятися з консульського обліку в ЗДУ шляхом подання відповідної заяви про зняття з обліку.
  4. За зняття з консульського обліку консульський збір не стягується.

Порядок в’їзду іноземців та осіб без громадянства на територію Автономної Республіки Крим та м.Севастополь

Іноземці та особи без громадянства в’їжджають на територію Автономної Республіки Крим та м.Севастополь України відповідно до законодавства та міжнародних договорів України.

Законом України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України», в редакції від 09.05.2014, зокрема, визначено порядок в’їзду осіб на тимчасово окуповану територію та виїзду з неї.

Відповідно до статті 10 Закону громадяни України мають право на вільний та безперешкодний в’їзд на тимчасово окуповану територію і виїзд з неї через контрольні пункти в’їзду-виїзду за умови пред’явлення документа, що посвідчує особу та підтверджує громадянство України.

Водночас, в’їзд іноземців та осіб без громадянства на тимчасово окуповану територію та виїзд з неї допускаються лише за спеціальним дозволом через контрольні пункти в’їзду-виїзду.

Станом на сьогодні відповідний  проект порядку в’їзду іноземців та осіб без громадянства на тимчасово окуповану територію, розроблений Адміністрацією Державної прикордонної служби, перебуває на погодженні у причетних центральних органах виконавчої влади.

Таким чином, іноземцям з держав з візовим порядком в’їзду за отриманням візових документів слід звертатися до дипломатичних представництв або консульських установ України за кордоном.

Іноземці з держав з безвізовим порядком в’їзду можуть перебувати на території Автономної Республіки Крим та м.Севастополь України виключно  за умови перетинання державного кордону в діючих пунктах пропуску через державний кордон України з проставленням відповідних відміток в паспортних документах або імміграційних картках.

Разом з тим, Законом внесено зміни до деяких нормативно-правових актів в частині відповідальності осіб за порушення порядку в’їзду на тимчасово окуповану територію України та виїзду з неї, а саме:

1. Кримінальний кодекс України доповнено статтею 332-1

- порушення порядку в’їзду на тимчасово окуповану територію України та виїзду з неї з метою заподіяння шкоди інтересам держави караються обмеженням волі на строк до трьох років або позбавленням волі на той самий строк, з конфіскацією транспортних засобів. Ті самі дії, вчинені повторно або за попередньою змовою групою осіб, або службовою особою з використанням службового становища караються позбавленням волі на строк від трьох до п’яти років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років та з конфіскацією транспортних засобів. Згадані вище дії, вчинені організованою групою караються позбавленням волі на строк від п’яти до восьми років.

2. Кодекс України про адміністративні правопорушення, зокрема, доповнено статтею 204-1 такого змісту:

- порушення порядку в’їзду на тимчасово окуповану територію України та виїзду з неї тягне за собою накладення штрафу від ста до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або адміністративний арешт на строк до п’ятнадцяти діб.

3. Статтю 13 Закону України «Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства» доповнено абзацом такого змісту:

в'їзд в Україну іноземцю або особі без громадянства не дозволяється:

- якщо така особа намагається здійснити в’їзд через контрольні пункти в’їзду

- виїзду на тимчасово окуповану територію без спеціального дозволу або така особа під час попереднього перебування на території України здійснила виїзд із неї через контрольний пункт в’їзду – виїзду;

доповнено статтею 14-1 такого змісту:

-  іноземцям та особам без громадянства, які прибули до контрольних пунктів в’їзду - виїзду з тимчасово окупованої території без відповідного дозволу, не дозволяється подальший проїзд та в найкоротший строк вони повертаються на тимчасово окуповану територію, з якої вони прибули, або в державу, яка видала паспортний документ.

У разі неможливості негайного повернення іноземця або особи без громадянства вони перебувають у пункті контролю в’їзду - виїзду до їх повернення.

Таким іноземцям та особам без громадянства у паспортному документі проставляється відмітка про заборону в’їзду в Україну на термін, зазначений у рішенні, прийнятому відповідно до частини третьої статті 13 цього Закону";

статтю 20 доповнено частиною четвертою такого змісту:

-  забороняється здійснення транзитного проїзду іноземців та осіб без громадянства через тимчасово окуповану територію.

Передбачений цим Законом правовий режим діятиме до повного відновлення конституційного ладу України на тимчасово окупованій території.

***

Foreigners and stateless persons may entry the territory of the Autonomous Republic of Crimea and Sevastopol of Ukraine in accordance with the Law and international Treaties of Ukraine.

The Law of Ukraine "On protection of rights and freedoms of citizens and legal regime for the temporarily occupied territory of Ukraine", as amended on 05.09.2014, regulates a procedure for entry of persons in the temporarily occupied territory and the departure from it.

According to Article 10 of the Law the citizens of Ukraine have the right to free and unimpeded access to the temporarily occupied territories and the departure from it through the control points of entry and exit upon presentation of a document confirming the identity and citizenship of Ukraine.

However, the entry of foreigners and stateless persons to the temporarily occupied territory and the departure from it is allowed only by special permission through the control points of entry and exit.

As of today, the relevant draft of Regulations on entry-exit procedure of foreigners and stateless persons to the temporarily occupied territory, developed by the Border control Administration, is on the approval with the concerned Ministers.

Thus, the foreigners from countries with visa entry regime, have to apply to the diplomatic missions or consular offices of Ukraine abroad for obtaining a Ukrainian visa.

Foreigners from countries with visa-free entry regime, may entry the Autonomous Republic of Crimea and Sevastopol of Ukraine only if crossing the border at border crossing points across the state border of Ukraine with putting relevant stamps into their passport documents or immigration cards.

 However, it is important to know that:

- Violation of order of entry into the temporarily occupied territories of Ukraine and the departure from it for the purpose of harming the interests of the state is punishable by imprisonment for up to three years or imprisonment for the same term, with confiscation of vehicles. The same acts committed repeatedly or by prior conspiracy, or by an official through abuse of office shall be punishable with imprisonment for a term of three to five years with deprivation of the right to occupy certain positions or engage in certain activities for a term up to three years and forfeiture vehicle. The above-mentioned acts committed by an organized group shall be punishable by imprisonment for a term from five till eight years.

- Violation of order of entry into the temporarily occupied territories of Ukraine and the departure from it punishable by a fine from one hundred till three hundred tax-free minimum incomes, or by an administrative arrest for up to fifteen days.

- Entry into Ukraine is not allowed for foreigners or stateless persons:

a. If a person attempts to enter the temporarily occupied territory through the control points of entry - exit without a special permission;

b. Foreigners and stateless persons who arrived to the control points of entry - exit from the temporarily occupied territory without permission, may not travel further and in the shortest time they should be returned to the temporarily occupied territory from which they came, or to a state that issued a passport.

The passport document of the above mentioned foreigners and stateless persons will be stamped mark on the prohibition of entry to Ukraine.

Transit of foreigners and stateless persons through the temporarily occupied territory of Ukraine is prohibited.

Stipulated by this Law legal regime will operate until the restoration of constitutional order of Ukraine on the temporarily occupied territory.

Інформація щодо Порядок в'їзду на тимчасово окуповану територію України та виїзду з неї

         Кабінет Міністрів України постановою № 367 від 4 червня 2015 року затвердив Порядок в'їзду на тимчасово окуповану територію України та виїзду з неї (далі - Порядок), які оприлюднено на сайті Уряду.

Ключові моменти Порядку:

  1. В’їзд на тимчасово окуповану територію України та виїзд з неї здійснюється через контрольні пункти:

іноземців та осіб без громадянства — за паспортним документом та спеціальним дозволом, виданим територіальним органом ДМС;

громадян України — за умови пред’явлення будь-якого документа, визначеного статтею 5 Закону України «Про громадянство України» або статтею 2 Закону України «Про порядок виїзду з України і в’їзду в Україну громадян України», а громадян України, що не досягли 16-річного віку, — з дотриманням вимог, передбачених для таких осіб Правилами перетинання державного кордону громадянами України, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 27 січня 1995 р. № 57.

      2. Спеціальний дозвіл оформлюють територіальні органи Державної міграційної служби за місцем перебування іноземця чи особи без громадянства.

Для отримання спецдозволу іноземець або особа без громадянства подає: заяву; паспортний документ; документ, що підтверджує перебування в Україні на законних підставах; копію сторінки документа з особистими даними з перекладом на українську мову; документи, що підтверджують мету в’їзду на окуповану територію; документ, що підтверджує достатність фінансового забезпечення для перебування в Україні; три фото 3,5х4,5.

      3. За порушення порядку в’їзду на окуповану територію та виїзду з неї особи притягуються до відповідальності.

      З повним текстом Порядку можна ознайомиться на веб-сторінці Уряду за адресою: http://www.kmu.gov.ua/control/uk/cardnpd?docid=248222450.

 

Кабінетом Міністрів України постановою № 722 від 16 вересня 2015 року внесено зміни до Порядку в'їзду на тимчасово окуповану територію України та виїзду з неї.

Відповідно до внесених до Порядку змін спеціальні дозволи для в’їзду на тимчасово окуповану територію України видаються іноземцям у разі:

- необхідності здійснення дипломатичних та консульських функцій, зокрема в рамках діяльності міжнародних організацій, членом яких є Україна, провадження своєї діяльності іншими міжнародними урядовими організаціями, міжнародними неурядовими організаціями, неурядовими організаціями інших держав та незалежними правозахисними місіями. У такому разі спеціальний дозвіл видається виключно за клопотанням або погодженням з МЗС;

- необхідності провадження журналістської діяльності (виключно за клопотанням або погодженням з Міністерством інформаційної політики);

- необхідності проповідування релігійних віровчень, виконання релігійних обрядів чи задоволення релігійних потреб (виключно за клопотанням або погодженням з Мінкультури).

З повним текстом Порядку зі змінами можна  ознайомиться  на  веб-сторінці Верховної Ради України за наступним посиланням:

http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/367-2015-%D0%BF/paran8#n8.

Звертаємо також увагу на те, що морські порти у містах Євпаторія, Керч, Севастополь, Феодосія та Ялта для міжнародного судноплавства є закритими.

 


 

Мапа