Портал в режимі тестування та наповнення
Подорожнім
Опубліковано 04 вересня 2019 року о 17:47

Перед плануванням подорожі за кордон, громадянам бажано ознайомитися з інформацією про країну в’їзду, зокрема: її чинним законодавством; умовами перебування на її території; медичним обслуговуванням (особливо питанням страхування життя і здоров’я від нещасних випадків, що можуть статися під час подорожі); можливостями працевлаштування та навчання в країні перебування; особливостями дорожнього руху (для водіїв); календарем святкових та вихідних днів тощо.

Також бажано занотувати адреси та контактні телефони дипломатичної чи консульської установи України в країні, де громадянин перебуватимете, а також мати з собою: дві фотокартки розміром 3,5х4,5 см; ксерокопію паспорта громадянина України для виїзду за кордон (першої, другої сторінки та сторінки з дійсною візою), у випадку поїздки з дитиною - копію свідоцтва про її народження, що у разі звернення до дипломатичної установи України з приводу втрати паспорта громадянина України для виїзду за кордон значно прискорить оформлення необхідних документів для повернення в Україну. Зроблені копії радимо зберігати окремо від основних документів.

Громадянам України, яким у встановленому законодавством порядку компетентні органи України оформили дозвіл на виїзд або залишення на постійне місце проживання у Словацькій Республіці необхідно зареєструватися на обліку в Посольстві України в Словацькій Республіці.

Громадяни, які планують провести за межами України більше ніж три місяці, мають право зареєструватися на тимчасовому консульському обліку. Ця процедура не є обов'язковою. Водночас, реєстрація на тимчасовому консульському обліку допоможе консулу:

  • знайти Вас у випадку, розшуку членами родини в Україні;

  • передати Вам будь-яке повідомлення;

  • допомогти Вам у випадку надзвичайних подій в країні перебування (землетрус, пожежа інше);

  • значно спростити процедуру документування.

Необхідно пам’ятати, що під час перебування за кордоном кожний громадянин України зобов’язаний дотримуватися законодавства країни перебування.

Пам'ятайте, якщо Ви оформили туристичну візу для в'їзду в Словацьку Республіку, це передбачає саме туристичний характер Вашої поїздки. Така категорія візи не дає Вам право на працевлаштування в Словаччині.

Якщо Вам пропонують »привабливу» роботу за кордоном без належного оформлення відповідних документів (контракт, угода, дозвіл на роботу, робоча віза), є небезпека стати об'єктом уваги злочинців, які займаються торгівлею людьми. Відсутність знань про країну, умови перебування та працевлаштування в ній не повинні спонукати Вас довіряти свою долю сумнівним посередницьким структурам, які заробляють на »перепродажу» робочої сили закордонним замовникам.

Якщо вас заарештували або затримали:

  • Ви маєте право вимагати від поліції повідомити Консула України про Ваше затримання;

  • Консул збере необхідні дані та з’ясує деталі стосовно Вашої ситуації у компетентних осіб;

  • Дипломатичне представництво проконсультує вас щодо особливостей Вашого становища;

  • Консул докладе зусиль для забезпечення вашого утримання у належних санітарних та гігієнічних умовах у відповідності до законодавства країни перебування.

Разом з тим Ви маєте чітко усвідомлювати, що якщо Ви порушили законодавство країни перебування, то Консул не зможе врятувати Вас від покарання, яке передбачене цим законодавством.

На Ваше прохання Консул проінформує ваших родичів в Україні стосовно того, що з вами трапилось, а також порекомендує адвокатів, перекладачів тощо.

УВАГА! Консульські установи та посадові особи не можуть виконувати обов'язки адвокатів, юридичних консультантів, туристичних агентів, перекладачів тощо, не надають матеріальну допомогу та грошей у борг, не сплачують готельнi та iншi рахунки, і, в разі порушення законів країни перебування, не можуть звільнити Вас від вiдповiдальностi.

Медичне обслуговування в Словацькій Республіці здійснюється на підставі загальнообов’язкового медичного страхування або індивідуального (комерційного) медичного страхування. Кожен іноземець, який знаходиться на території СР, зобов’язаний мати поліс медичного страхування, дійсний на території Словаччини.

Право на участь у системі загальнообов’язкового медичного страхування надається головним чином іноземцям:

  • які мають дозвіл на постійне проживання на території Словацької Республіки;

  • які є найманими працівниками роботодавця, фірма якого має місцезнаходження на території СР;

  • які знаходяться на території СР з метою підприємницької діяльності;

  • які навчаються у вищому навчальному закладі СР на підставі міжнародного договору тощо.

На підставі договору загальнообов’язкового медичного страхування медична страхова компанія повністю сплачує:

  • профілактичні огляди;

  • невідкладну медичну допомогу (у разі раптового погіршення стану здоров’я, яке безпосередньо загрожує життю або одній з головних функцій організму);

  • медичні дії, пов’язані з виявленням хвороби, лікуванням, порятунком життя тощо;

  • обов’язкові щеплення;

  • транспортування до медичної установи або з однієї медичної установи до іншої;

  • ліки, що надаються під час перебування у лікарні;

  • допоміжні медичні засоби, що надаються під час перебування у лікарні;

  • дієтичні продукти, що надаються під час перебування у лікарні.

Певний обсяг медичних послуг сплачується частково (наприклад, стоматологічне обслуговування).

Індивідуальне (комерційне) страхування

Іноземці, які не відповідають умовам участі у загальнообов’язковому медичному страхуванні, можуть укласти договір про медичне страхування. «Union» є єдиною медичною страховою компанією на території СР, яка надає послуги з комерційного страхування іноземців.

За рахунок страхової компанії іноземцю забезпечується оплата медичних послуг у разі хвороби, травми, при погіршенні стану здоров’я, у разі хронічного захворювання, а також під час вагітності та пологів, а також профілактичні огляди та невідкладну стоматологічну допомогу.

Невідкладна медична допомога

Лікарняними закладами Словаччини невідкладна медична допомога також надається без наявності страхового полісу. Однак така медична допомога є платною. Після її надання відповідний рахунок передається пацієнту, який зобов’язаний його сплатити.

Таким чином, звертаємо увагу громадян України, що невідкладна медична допомога громадянам України, які перебувають на території Словаччини без страхового полісу, надається виключно на платній основі. У зв’язку з цим, рекомендуємо перед поїздкою до Словаччини придбати медичний страховий поліс у фірми, яка має західних контрагентів.

Виклик швидкої медичної допомоги (záchranná zdravotnícka služba) здійснюється за номером – 155.

Соціальне страхуваннявідноситься до компетенції Соціальної страхової компанії (Slovenska poisťovňa) та складається з п’яти окремих соціальних систем:

  1. Страхування у разі хвороби.
  2. Пенсійне страхування (страхування у зв’язку з досягненням пенсійного віку та у зв’язку з інвалідністю).
  3. Страхування від нещасних випадків.
  4. Гарантоване страхування.
  5. Страхування у зв’язку з безробіттям.

У разі якщо іноземець працює в Словацькій Республіці по трудовій угоді, соціальне страхування є обов’язковим. Роботодавець зобов’язаний сплачувати до Соціальної страхової компанії 25,2% від заробітної плати іноземця, який працює по трудовій угоді. Вклад іноземця до Соціальної страхової компанії становить 9,9%.

Іноземець, який займається підприємницькою діяльністю також зобов’язаний сплачувати внески до Соціальної страхової компанії (обов’язкове страхування у разі хвороби та пенсійне страхування) в залежності від отриманих доходів за кожний календарний рік.

Особа старше 16 років, яка має дозвіл на тимчасове або постійне проживання на території Словаччини та не працевлаштована має право на участь у соціальному страхуванні на добровільній основі.

Щодо затвердження нового Порядку надання медичної допомоги іноземцям та особам без громадянства в Україні

Постановою Кабінету Міністрів України від 19 березня 2014 р. № 121 затверджено Порядок надання медичної допомоги іноземцям та особам без громадянства, які постійно проживають або тимчасово перебувають на території України, які звернулися із заявою про визнання біженцем або особою, яка потребує додаткового захисту, стосовно яких прийнято рішення про оформлення документів для вирішення питання щодо визнання біженцем або особою, яка потребує додаткового захисту, та яких визнано біженцями або особами, які потребують 

додаткового захисту (далі – Порядок).

З текстом постанови можна ознайомитись на веб-сторінці «Законодавство України» за адресою: http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/121-2014-%D0%BF.

Зокрема, Порядок регулює питання надання закладами охорони здоров’я медичної допомоги наступним категоріям іноземців та осіб без громадянства:

  • які тимчасово перебувають або постійно проживають на території України;
  • які звернулися із заявою про визнання біженцем або особою, яка потребує додаткового захисту;
  • стосовно яких прийнято рішення про оформлення документів для вирішення питання щодо визнання біженцем або особою, яка потребує додаткового захисту;
  • яких визнано біженцями або особами, які потребують додаткового захисту.

Положеннями Порядку передбачається, що медична допомога, зокрема екстрена, надається іноземцям та особам без громадянства, які тимчасово перебувають на території України, на платній основі, якщо законодавством або міжнародними договорами України не передбачено інше.

Вартість медичної допомоги визначається закладом охорони здоров’я, який її надав, у встановленому МОЗ порядку, а оплата може здійснюватись у безготівковій формі або готівкою в національній валюті.

У разі укладення іноземцем або особою без громадянства, які тимчасово перебувають на території України, із страховиком-резидентом договору страхування (поліса, свідоцтва, сертифіката), що гарантує оплату вартості медичної допомоги (договір страхування), оплата зазначеної вартості здійснюється страховиком-резидентом шляхом перерахування коштів закладу охорони здоров’я, який надав медичну допомогу, за умови пред’явлення документа для оплати.

У разі укладення договорів про взаємне визнання договорів страхування між страховиком-резидентом та страховиком-нерезидентом гарантування оплати вартості медичної допомоги, наданої іноземцям або особам без громадянства, які тимчасово перебувають на території України, здійснюється страховиком-резидентом за наявності в іноземця або особи без громадянства відповідного договору страхування.

Оплата вартості медичної допомоги, наданої закладами охорони здоров’я, може здійснюватися також зазначеною в договорі страхування компанією з координації надання медичної допомоги, що провадить діяльність в Україні.

У разі, якщо вартість медичної допомоги перевищує страхову суму, іноземець або особа без громадянства сплачують різницю закладу охорони здоров’я, який її надав.

У разі відсутності в іноземця або особи без громадянства договорів страхування, а також неможливості документально підтвердити право на одержання безоплатної медичної допомоги в Україні, оплата вартості наданої медичної допомоги, зокрема екстреної, здійснюється іноземцем або особою без громадянства.

У разі відмови від оплати наданої медичної допомоги питання щодо компенсації закладу охорони здоров’я витрат, пов’язаних з її наданням, вирішується за участю відповідних іноземних представництв в Україні.

Іноземцям та особам без громадянства, які постійно проживають на території України, іноземцям та особам без громадянства, яких визнано біженцями або особами, які потребують додаткового захисту, медична допомога надається за рахунок бюджетних коштів, передбачених на цю мету у державному та місцевих бюджетах.

Медичне обстеження іноземців та осіб без громадянства, які звернулися із заявою про визнання біженцем або особою, яка потребує додаткового захисту, іноземців та осіб без громадянства, стосовно яких прийнято рішення про оформлення документів для вирішення питання щодо визнання біженцем або особою, яка потребує додаткового захисту, та надання їм екстреної медичної допомоги здійснюються на безоплатній основі (за рахунок бюджетних коштів, передбачених у державному та місцевих бюджетах).

Пунктом 2 згаданої постанови Уряду України визнано такою, що втратила чинність, постанову Кабінету Міністрів України від 22 червня 2011 р. № 667 «Про затвердження Порядку надання медичної допомоги іноземцям та особам без громадянства, які тимчасово перебувають на території України, та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України».

Умови працевлаштування

При плануванні виїзду за кордон з метою працевлаштування через українських посередників МЗС України рекомендує громадянам України перевіряти наявність в суб’єкта господарської діяльності відповідної ліцензії на посередництво у працевлаштуванні на роботу за кордоном через Міністерство соціальної політики України (сайт -  www.mlsp.gov.ua, розділ «Діяльність» - «Працевлаштування за кордоном»).

Відповідно до чинного законодавства Словацької Республіки іноземці, які є учасниками трудових відносин мають рівні з громадянами Словаччини права. Це означає, що іноземець має право на заробітну плату, відпустку, медичне страхування, (за плату страхового медичного внеску роботодавець несе долю відповідальності), а також на підставі регулярних страхових внесків до Соціальної страхової компанії виникає право на відшкодування заробітної плати під час непрацездатності, право на декрет, пенсію тощо.

Іноземцю необхідно отримати від компетентних органів СР дозвіл на працевлаштування та дозвіл на проживання у зв’язку із працевлаштуванням.

Словацьким компетентним органом, який надає дозвіл на працевлаштування є Адміністрація праці, соціальних справ та сім’ї (Úrad práce, sociálnych vecí a rodiny), що розташована на території краю потенційного працевлаштування іноземця.

Іноземець подає до відповідної Адміністрації заяву щодо оформлення дозволу на працевлаштування особисто, якщо знаходиться на території СР легально; поштою або посередництвом майбутнього роботодавця, на підставі нотаріально засвідченої довіреності. Адміністративних зборів за подання такої заяви не передбачено.

Заява щодо оформлення дозволу на працевлаштування містить:

  • прізвище, ім’я та дату народження;

  • адресу в країні постійного проживання та адресу для отримання кореспонденції;

  • номер закордонного паспорту та орган видачі;

  • назву, адресу, ідентифікаційний код та вид економічної діяльності роботодавця;

  • вид діяльності, місце виконання робіт, період під час якого планується виконувати роботу;

  • письмове підтвердження роботодавця щодо гарантії на працевлаштування конкретного іноземця. У такому письмовому підтвердженні роботодавець також пояснює причини працевлаштування саме іноземця.

Дозвіл на працевлаштування розповсюджується лише на той вид діяльності та місце виконання робіт, що вказані роботодавцем.

Під час розгляду заяви Адміністрація звертає увагу на ситуацію на ринку праці в регіоні, тобто чи вільне робоче місце може зайняти громадянин Словаччини або громадянин країни-члена ЄС.

Адміністрація надає дозвіл на працевлаштування іноземця без будь-яких обмежень щодо потреб на ринку праці у випадках якщо:

  • це передбачено двосторонніми міжнародними договорами;

  • особа буде працевлаштована на території СР у зв’язку з підвищенням кваліфікації терміном до одного року;

  • особа віком до 26 років, працевлаштована у рамках обміну між навчальними закладами або в рамках програм для молоді;

  • особа здійснює наукову діяльність;

  • особа здійснює релігійну місію з дозволу церкви, або релігійної організації;

  • особа, яка перебуває під спеціальним захистом;

  • особа, якій був продовжений дозвіл на тимчасове перебування, у з зв’язку з тим, що вона стала жертвою кримінального злочину, пов’язаного з торгівлею людьми;

  • особа, якій був наданий дозвіл на тимчасове перебування, на підставі дотримання інтересів особистого та сімейного життя.

Дозвіл на працю не вимагається у випадках якщо іноземець:

  • має дозвіл на постійне проживання на території СР або якщо має дозвіл на проживання у зв’язку з працевлаштуванням та безперервно проживає на території СР протягом 5 років;

  • отримав дозвіл на тимчасове проживання у зв’язку із з’єднанням з родиною, та після отримання такого дозволу минуло 12 місяців;

  • іноземець отримав дозвіл на тимчасове проживання у зв’язку з навчанням (може працювати не більше 10 годин на тиждень);

  • має дозвіл на тимчасове проживання у зв’язку зі спеціальною діяльністю – дослідженням або дослідним виробництвом;

  • має статус «словака, проживаючого за кордоном» та зареєструвався на території СР;

  • отримав статус біженця або тимчасовий притулок на території СР;

  • здійснює діяльність на території СР не більше 30 календарних днів в рік та одночасно є представником педагогічного колективу, учасником професійно-дослідного заходу, художником, який бере участь у виставках тощо;

  • на підставі трудової угоди забезпечує постачання товарів та послуг, здійснює монтажні або гарантійні та ремонтні роботи;

  • є членом сім’ї співробітника дипломатичної місії або консульської установи, або міжнародної урядової організації та якщо міжнародний договір укладений від імені урядів гарантує взаємність;

  • члени рятувальних бригад;

  • працює на підставі міжнародних договорів відповідно до яких дозвіл на працевлаштування не потрібний;

  • є співвласником торговельної компанії або членом кооперативу, що зареєстровані на території СР;

  • здійснює міжнародні перевезення або для виконання таких перевезень направлений роботодавцем з іноземної держави;

  • акредитований як журналіст.

Роботодавець протягом 7 робочих днів зобов’язаний письмово інформувати Адміністрацію про початок виконання іноземцем своїх обов’язків відповідно до трудової угоди та про завершення з ним трудових відносин у випадку, якщо отримання дозволу на працевлаштування не є обов’язковим, а також у випадку якщо працівник не приступив до виконання своїх обов’язків у визначений час.

Дозвіл на працевлаштування видається терміном до двох років та може бути продовжений у випадку виконання робіт у того ж роботодавця. Для сезонного працевлаштування відповідний дозвіл видається на термін до шести місяців. Письмову заяву на продовження дозволу на працевлаштування трудовий мігрант подає у термін не більший як 30 днів до закінчення попереднього дозволу.

Після отримання дозволу на працевлаштування іноземцю необхідно отримати дозвіл на проживання з метою працевлаштування, який надає Управління поліції у справах іноземців.

Пакет документів, що необхідні для отримання дозволу на проживання з метою працевлаштування містить:

  • дійсний закордонний паспорт;

  • заяву на отримання дозволу на проживання з метою працевлаштування (заповнюється словацькою мовою);

  • дві кольорові фотокартки;

  • довідка про несудимість в СР;

  • довідка про несудимість в країні походження та з країн, у яких іноземець мав попередні дозволи на проживання;

  • підтвердження про реєстрацію за місцем проживання в СР;

  • документ щодо наявності достатнього фінансового забезпечення (185,19 євро на кожний місяць проживання).

Дозвіл на проживання з метою працевлаштування видається на термін дії дозволу на працевлаштування максимально на два роки з можливістю подальшого продовження.

У день, коли іноземний громадянин розпочинає свою робочу діяльність, роботодавець зобов’язаний, окрім укладення робочого контракту, повідомити Словацьку соціальну страхову компанію та Словацьку медичну страхову компанію.

Нормативно-правовими актами, що регулюють трудові відносини іноземних громадян, в тому числі громадян України в Словацькій Республіці є:

1. Кодекс праці СР №311/2001;

2. Закон СР «Про працевлаштування» №5/2004;

3. Закон СР «Про перебування іноземців» №404/2011;

4. Закон СР «Про біженців» №480/2002;

5. Закон СР «Про соціальне страхування» №461/2003;

6. Закон СР «Про нелегальну працю та нелегальне працевлаштування» №82/2005;

7. Закон СР «Про медичне страхування №580/2004;

8. Закон СР «Про визнання кваліфікацій» №493/2007.

З текстами згаданих документів можливо ознайомитись на веб-сторінках http://jaspi.justice.gov.sk/jaspiw1/jaspiw_mini_fr0.htm та http://www.zbierka.sk/

Ви повертаєтеся на територію Євросоюзу (до Словаччини) з третьої країни, яка не є членом Євросоюзу?

Попереджаємо Вас, що з 1 грудня 2008 року внесені зміни до обмежень на ввезення товарів, які звільняються від сплати мита і ввізних платежів подорожуючими з третіх країн, а саме щодо:

  • тютюнових виробів;

  • алкогольних та спиртних напоїв;

  •  вина;

  • пива;

  • пального;

  • іншого некомерційного товару.

Зміни стосуються всіх подорожуючих з третіх країн, незважаючи на місця їх постійного проживання на території Словацької Республіки.

Відповідно до нового порядку, обмеження визначаються у відповідності до типу транспорту, який використовує подорожуючий: а саме:

  • повітряний транспорт;

  • інші види транспорту – поширюється на всі автомобільні, пішохідні та залізничних пункти пропуску на кордоні між Словаччиною та Україною.

Зміни вводяться відповідно до Директиви Ради № 2007/74/ЕSпро звільнення товару, який ввозиться з третіх країн, від податку на додану вартість і споживчого податку, а разом з тим у відповідності до закону № 106/2004 Збірника законів СР щодо споживчого податку на тютюнові вироби із змінами та доповненнями внесеними Законом № 378/2008, а також змінами та доповненнями, внесеними іншими законами.

Некомерційний товар, який ввозять подорожуючі, з 1 грудня 2008 року звільнюється від ввізних платежів на всіх пунктах пропуску на кордоні між Словаччиною та Україною, а також на митницях в аеропортах.

Автомобільні, пішохідні та залізничні пункти пропуску

Вишнє Нємецке, Убля, Велике Селменце, Матьовце, Чєрна над Тісоу

Тютюнові вироби

  • Сигарети до 40 шт.
  • Цигарки* до 20 шт.
  • Сигари до 10 шт.
  • Тютюн для паління до 50 гр.

на 1 особуабо пропорційна комбінація зазначених виробів (напр. 1сигара + 2 цигарки + 20 сигарет + 15 грам тютюну)

*цигарка - це сигара з вагою до 3 грам.

Звільнення від ввізного мита не застосовується, якщо подорожуючим є особа, молодша 17 років.

Довідково: 1 сигара = 10%, 1 цигарка = 5%,

сигарета = 2,5%, 1г тютюну = 2%

HU, PL, RO: З метою створення ідентичних умов при перевірці подорожуючих, які ввозять тютюнові вироби у власному багажі, на всьому східному кордоні Євросоюзу митні служби Польської, Угорської та Румунської Республік також будуть застосовувати новий порядок щодо згаданих обмежень.

Алкогольні та спиртні напої (спирт)

Спиртні напої з вмістом алкоголю понад 22% об'єму - до 1л.

Поширюються на алкогольні та спиртні напоїв з вмістом алкоголю понад 22% об'єму, а також неденатурований етиловий спирт з вмістом алкоголю 80% об'єму і більше.

Спиртні напої з вмістом алкоголю до 22% об'єму - до 2 л.

До цієї категорії відносяться і газовані вина.

на 1 особу або пропорційна комбінація зазначених виробів (напр. 0,5 л з вмістом понад 22% алк.+1л з вмістом до 22% алк., або 0,7л з вмістом понад 22% алк.+0,5л. з вмістом до 22% алк.).

Увага:при застосуванні фінансових обмежень вартість окремих товарів не ділиться та не додається. Також не враховується вартість особистого багажу подорожуючого, який ввозиться тимчасово, або ввозиться після його тимчасового вивозу, та вартість ліків, необхідних для особистого вжитку подорожуючого. Наприклад, подружжя, що в’їжджає з України, не може при ввезенні камери вартістю 350 Євро претендувати на звільнення від ввізного мита, хоча обмеження на звільнення від ввізного мита на 1 особу становить 300 Євро.

При ввезенні тютюнових виробів, спиртних напоїв, вина та пива звільнення від ввізного мита не застосовується, якщо подорожуючим є особа, молодша 17 років.

Некомерційний товар - це товар в багажі подорожуючого, який ввозиться з третіх країн та призначений для його особистого вжитку або особистого вжитку його сім’ї, або призначений у дарунок, причому характер та кількість виробів не повинні викликати підозру, що ввозиться з комерційною метою або принагідно.

Подорожуючий зобов’язаний задекларувати та пред’явити товар митній службі. Бланки митних декларацій знаходяться на всіх прикордонних пунктах пропуску, митних підрозділах аеропортів.

Обмеження на ввіз товару неторговельного характеру подорожуючими з третіх країн, дійсні з 1 грудня 2008 р.

товар

вид перевезення

неповітряне перевезення

повітряне перевезення

Тютюн та інші тютюнові вироби

сигарети

40 шт.

200 шт.

цигарки

20 шт.

100 шт.

сигари

10 шт.

50 шт.

тютюн для куріння

50 гр.

250 гр.

або пропорційна комбінація зазначених виробів

Алкогольні та спиртні напої (спирт)

спиртні напої з вмістом алкоголю понад 22 %

1 л

1 л

спиртні напої з вмістом алкоголю до 22 %  (в тому числі, газовані вина)

2 л

2 л

 

або пропорційна комбінація зазначених виробів

Вино

негазоване вино

4 л

4 л

Пиво

пиво

16 л

16 л

Інший товар

загальна вартість товару

9 037,80 слов.крон

(300 Євро)

12 954,20 слов. крон

(430 Євро)

до 15 років

4 518,90 слов.крон

(150 Євро)

4 518,90 слов.крон

(150 Євро)

Паливно-мастильні

матеріали

мінеральне пальне

вмонтований бак + 10 л в додатковій ємності

 

www.financnasprava.sk

-Dovoz tovaru cestujúcimi z Ukrajiny s oslobodením od dovozných platieb

Екстрені служби

  • 112 екстрений виклик
  • 158 поліція
  • 155 швидка медична допомога (záchranná zdravotnícka služba)
  • 150 пожежна служба (hasičská a záchranná služba)
  • 159 місцева поліція
  • 0850 11 13 13 служба порятунку (перед приїздом швидкої допомоги)

Аварійні служби

  • 12129 телефонна лінія / porucha pevnej telefónnej linky (T-COM)
  • 0850 111 727 газ/ plynárne - poruchy dodávky plynu
  • 0850 111 555 електрика- poruchy dodávky elektrickej energie
  • 0800 606 162 питна вода/ Trenčianska vodohospodárska spoločnosť - poruchy dodávky pitnej vody

Тяжкі життєві ситуації

  • 0850 111 321 гаряча лінія для жертв/ linka pomoci obetiam

Інформаційні служби

  • 1181 номери телефонів в СР/ telefónne čísla na Slovensku
  • 12 149 номери телефонів за кордоном / telefónne čísla v zahraničí
  • 18 188 інформація щодо поїздів / informácie o vlakovej doprave
  • 02 4857 3303 інформація щодо літаків / informácie o leteckej doprave
  • 12 111 Info Asistent – praktické informácie pre každodenný život

Блокування платіжних карток

  • 02 6866 1000 Tatra banka
  • 0850 111 777 ČSOB
  • 02 6828 5777 VÚB banka
  • 0850 111 888 Slovenská sporiteľňa
  • 02 6828 5777 Dexia banka
  • 02 6828 5777 Poštová banka
  • 02 6828 5777 Istro banka
  • 0850 111 222 Otp banka
  • 02 68285 777 Ľudová banka

Телефонні коди мобільних операторів

  • 0901 T-Mobile
  • 0902 T-Mobile
  • 0903 T-Mobile
  • 0904 T-Mobile
  • 0905 Orange
  • 0906 Orange
  • 0907 Orange
  • 0908 Orange
  • 0910 T-Mobile
  • 0911 T-Mobile
  • 0912 T-Mobile
  • 0914 T-Mobile
  • 0915 Orange
  • 0917 Orange
  • 0918 Orange
  • 0919 Orange
  • 0948 O2
  • 0949 O2

Телефонні коди міст Словаччини

  • 02 Bratislava
  • 31 Dunajská Streda
  • 32 Trenčín
  • 33 Trnava
  • 34 Senica
  • 35 Nové Zámky
  • 36 Levice
  • 37 Nitra
  • 38 Topoľčany
  • 41 Žilina
  • 42 Považská Bystrica
  • 43 Martin
  • 44 Liptovský Mikuláš
  • 45 Zvolen
  • 46 Prievidza
  • 47 Lučenec
  • 48 Banská Bystrica
  • 51 Prešov
  • 52 Poprad
  • 53 Spišská Nová Ves
  • 54 Bardejov
  • 55 Košice
  • 56 Michalovce
  • 57 Humenné
  • 58 Rožňava

Міжнародна організація міграції

Migračné informačné centrum – Bratislava

www.mic.iom.sk

Grösslingova 35, 811 09 Bratislava, Slovenská republika

tel: 0850 211 478 (zvýhodnená telefonická linka dostupná iba z územia SR)

tel: +421 2 5263 0023

fax: +421 2 5263 0025

email: mic@iom.int

Otváracie hodiny:

  • Pondelok, Utorok, Štvrtok 9.00 - 17.00 hod.
  • Streda13.00 - 17.00 hod
  • Piatok9.00 - 13.00 hod

Migračné informačné centrum - Košice

Poštová1, 040 01 Košice, Slovenská republika

tel: 0850 211 478 (zvýhodnená telefonická linka dostupná iba z územia SR)

tel: +421 55 625 8662

fax: +421 55 699 8499

email: mic@iom.int

Otváracie hodiny:

  • pondelok až štvrtok 13.00 - 17.00 hod.
  • piatok 9.00 - 13.00 hod

Державною податкової службою України, з метою контролю за надходженням до місцевих бюджетів податку на доходи фізичних осіб, організовано ряд заходів щодо розширення бази оподаткування, збільшення рівня сплати податків, визначення реальних платників податку, які впливають на базу оподаткування та забезпечення надходжень податку.

При цьому, головною метою органів державної податкової служби є впровадження ідеології добровільності декларування доходів, взаєморозуміння та формування високої податкової культури громадян.

Статтею 67 Конституції України визначено, що громадяни щорічно подають до податкових інспекцій за місцем проживання декларації про свій майновий стан та доходи за минулий рік і порядку, встановленому законом.

Подання декларації – це не лише конституційний обов’язок кожного громадянина, а й можливість добровільної сплати податків, від рівня якої залежить стан місцевих бюджетів, соціально-економічний розвиток регіонів та добробут громадян.

Процес декларування в Україні проводиться в умовах дії Податкового кодексу України від 02.02.2011 р. № 2755-VI (далі - Кодекс).

Декларування доходів, отриманих фізичними особами в 2012 році, пов’язане з виконанням платниками податку положень Кодексу, згідно з яким громадяни у відповідних випадках зобов’язані подати річну податкову декларацію.

Обов’язок подання декларації у громадян – платників податку з доходів фізичних осіб виникає у разі отримання ними протягом звітного року різних видів оподатковуваних доходів, зокрема:

  • у випадку, якщо при нарахуванні чи виплаті доходів податок не утримувався (пп.168.1.3 п.168.1 ст.168 Кодексу);

  • якщо доходи були одержані від особи, яка не є податковим агентом та іноземні доходи (пп. 168.2.1 п.168.2 ст.168 Кодексу).

Іноземний доход (пп.14.1.55 п.14.1.55 ст.14 Кодексу) – дохід, отриманий з джерел за межами України, - будь-який дохід, отриманий резидентами, у тому числі від будь-яких видів їх діяльності за межами митної території України, включаючи проценти, дивіденди, роялті та будь-які інші види пасивних доходів, спадщину, подарунки, виграші, призи, доходи від виконання робіт (послуг) за цивільно-правовими та трудовими договорами, від надання резидентам в оренду (користування) майна, розташованого за межами України, включаючи рухомий склад транспорту, приписаного до розташованих за межами України портів, доходи від продажу майна, розташованого за межами України, дохід від відчуження інвестиційних активів, у тому числі корпоративних прав, цінних паперів тощо; інші доходи від будь-яких видів діяльності за межами митної території України або територій, непідконтрольних митним органам.

Одним із важливих етапів процесу декларування є забезпечення належних умов громадянам України, які здійснюють трудову діяльність за межами України.

Для декларування громадянами своїх доходів в 2012 році діє форма податкової декларації про майновий стан і доходи (з додатками 1-7), яка затверджена наказом Міністерства фінансів України від 07.11.11 №1395, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 27.12.2011 р. за №1532/2011 із змінами.

Термін подання декларації про доходи, одержані в 2012 році, до 1 травня 2013 року.

З формою Декларації про майновий стан та доходи (та додатків до неї) та прикладами її заповнення можна ознайомитися на офіційному сайті ДПС України www.sts.gov.ua.




    Випадки, за яких платники податку відповідно до норм Податкового кодексу України (далі – Кодекс) зобов’язані самостійно обчислити суму податку на
доходи фізичних осіб та військового збору, що підлягають сплаті до бюджету за результатами звітного податкового року шляхом подання до податкового органу
податкової декларації про майновий стан і доходи (далі – декларація) встановлені розділом IV Кодексу, до яких відносяться:

  1. отримання доходів від особи, яка не є податковим агентом (від інших фізичних осіб) (п.п. 168.2.1 п.168.2 ст. 168 Кодексу);
  2. отримання окремих видів доходів, що не підлягають оподаткуванню при виплаті, але не звільнених від оподаткування (п.п. 168.1.3 п.168.1 ст. 168 Кодексу);
  3. іноземні доходи  (п.п. 170.11.1 п. 170.11 ст. 170 Кодексу).
  4. від податкових агентів, які згідно з розділу IV Кодексу не включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу;
  5. лише від податкових агентів незалежно від виду та розміру нарахованого (виплаченого, наданого) доходу, крім випадків, прямо передбачених розділу IV Кодексу;
  6. від операцій продажу (обміну) майна, дарування в разі нотаріального посвідчення договорів, за якими був сплачений податок відповідно до розділу IV Кодексу;
  7. у вигляді об’єктів спадщини, які згідно з розділу IV Кодексу обкладаються за нульовою ставкою податку та/або з яких сплачено податок відповідно до п. 174.3 ст. 174 Кодексу.

      В той же час, Кодексом передбачені випадки, за яких платник податку звільнений від подання декларації, зокрема при отриманні доходів:

Декларація за вибором платника може бути подана в один із таких способів:

  1. особисто або уповноваженою на це особою;
  2. поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;
  3. засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги».

         На офіційному веб-порталі ДПС в «Електронному кабінеті» у вкладці «ЕК для громадян» розміщено окремий підрозділ «Податкова декларація про майновий стан і доходи» (https://cabinet.sfs.gov.ua), який надає можливість заповнення та подання декларації фізичними особами в електронному вигляді. Скористатись зазначеним сервісом зможуть особи, які мають  особистий ключ електронного цифрового підпису.

Граничний термін подання декларації за звітний (податковий) 2019 рік – 30.04.2020.

Граничний термін сплати податкових зобов’язань, визначених у декларації за звітний (податковий) 2019 рік – 31.07.2020.

Документи для завантаження в форматі *.xls

-

ПОДАТКОВА ДЕКЛАРАЦІЯ ПРО МАЙНОВИЙ СТАН І ДОХОДИ

***

Розрахунок податкових зобов'язань з податку на доходи фізичних осіб та військового збору з доходів, отриманих самозайнятою особою

***

Розрахуно суми податку на яку зменшуються податкові зобов'язання з податку на доходи фізичних осіб у зв'язку з використанням права на податкову знижку

Кабінет Міністрів України постановою № 367 від 4 червня 2015 року затвердив Порядок в'їзду на тимчасово окуповану територію України та виїзду з неї (далі - Порядок), які оприлюднено на сайті Уряду.

Ключові моменти Порядку:

  1. В’їзд на тимчасово окуповану територію України та виїзд з неї здійснюється через контрольні пункти:

    • іноземців та осіб без громадянства — за паспортним документом та спеціальним дозволом, виданим територіальним органом ДМС;
    • громадян України — за умови пред’явлення будь-якого документа, визначеного статтею 5 Закону України «Про громадянство України» або статтею 2 Закону України «Про порядок виїзду з України і в’їзду в Україну громадян України», а громадян України, що не досягли 16-річного віку, — з дотриманням вимог, передбачених для таких осіб Правилами перетинання державного кордону громадянами України, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 27 січня 1995 р. № 57.

2. Спеціальний дозвіл оформлюють територіальні органи Державної міграційної служби за місцем перебування іноземця чи особи без громадянства.


    • Для отримання спецдозволу іноземець або особа без громадянства подає: заяву; паспортний документ; документ, що підтверджує перебування в Україні на законних підставах; копію сторінки документа з особистими даними з перекладом на українську мову; документи, що підтверджують мету в’їзду на окуповану територію; документ, що підтверджує достатність фінансового забезпечення для перебування в Україні; три фото 3,5х4,5.

3. За порушення порядку в’їзду на окуповану територію та виїзду з неї особи притягуються до відповідальності.

   З повним текстом Порядку можна ознайомиться на веб-сторінці Уряду за адресою: http://www.kmu.gov.ua/control/uk/cardnpd?docid=248222450.

Кабінетом Міністрів України постановою № 722 від 16 вересня 2015 року внесено зміни до Порядку в'їзду на тимчасово окуповану територію України та виїзду з неї.

Відповідно до внесених до Порядку змін спеціальні дозволи для в’їзду на тимчасово окуповану територію України видаються іноземцям у разі:

  • необхідності здійснення дипломатичних та консульських функцій, зокрема в рамках діяльності міжнародних організацій, членом яких є Україна, провадження своєї діяльності іншими міжнародними урядовими організаціями, міжнародними неурядовими організаціями, неурядовими організаціями інших держав та незалежними правозахисними місіями. У такому разі спеціальний дозвіл видається виключно за клопотанням або погодженням з МЗС;
  • необхідності провадження журналістської діяльності (виключно за клопотанням або погодженням з Міністерством інформаційної політики);
  • необхідності проповідування релігійних віровчень, виконання релігійних обрядів чи задоволення релігійних потреб (виключно за клопотанням або погодженням з Мінкультури).

З повним текстом Порядку зі змінами можна  ознайомиться на веб-сторінці Верховної Ради України за наступним посиланням:

http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/367-2015-%D0%BF/paran8#n8.

Звертаємо також увагу на те, що морські порти у містах Євпаторія, Керч, Севастополь, Феодосія та Ялта для міжнародного судноплавства є закритими.

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux