• A-
    A+
  • Людям із порушенням зору
  • Українською
  • Slovenčina
❓ Поширені запитання з консульської проблематики (F.A.Q.)
Опубліковано 21 грудня 2020 року о 14:10

1. Навіщо потрібен застосунок Резерв+?

“Резерв+” – це мобільний застосунок від Міністерства оборони України для військовозобов'язаних, у якому можна зручно та швидко оновити персональні дані (номер мобільного телефону, адресу електронної пошти, фактичну адресу проживання) без візиту до територіального центру комплектування та соціальної підтримки (ТЦКтСП).

У цьому мобільному застосунку громадяни можуть також отримати доступ до інформації про те, які дані щодо них є у реєстрі військовозобов'язаних, призовників та резервістів, який має назву “Оберіг”.

 2. Що таке реєстр “Оберіг”?

“Оберіг” – це електронний реєстр, який збирає, зберігає та обробляє дані призовників, військовозобов’язаних та резервістів для цілей військового обліку.

Він покликаний запобігти помилкам внаслідок людського фактору, та заощадити ресурси держави завдяки цифровізації.

3. Звідки в реєстрі з'явилась інформація про мене?

Дані для реєстру “Оберіг” вносяться працівниками ТЦКтСП з паперових карток обліку військовозобов’язаних, призовників та резервістів.

Також дані потрапляють до реєстру з баз Центральної виборчої комісії, Державної податкової служби, Державної міграційної служби, Міністерства освіти і науки, Державної судової адміністрації, Пенсійного фонду, Міністерства соціальної політики, Державної прикордонної служб, та інших органів виконавчої влади.

4. Як видалити мої дані з мобільного застосунку “Резерв+”?

Ваші дані не зберігаються на серверах мобільного застосунку, а відображаються з реєстру Оберіг. Також вони будуть зберігатись на вашому смартфоні у зашифрованому вигляді. Доступ до них ви зможете отримати лише після авторизації через BankID.

5. Чи можна не оновлювати свою контактну інформацію?

Якщо ви є громадянином України і перебуваєте на військовому обліку, вам в будь-якому випадку необхідно уточнити адресу проживання, номер мобільного телефону, та адресу електронної пошти – відповідно до законодавства України.

Це потрібно зробити протягом 60 днів починаючи з 18 травня 2024 року.

6. Як часто потрібно оновлювати мою контактну інформацію?

У разі зміни персональних даних – протягом 7 днів починаючи з дня зміни.

7. Хто має доступ до моєї інформації? 

Доступ до реєстру “Оберіг” мають Міністерство оборони України, Генеральний штаб Збройних Сил України, Служба безпеки України та Служба зовнішньої розвідки, а також ТЦКтСП як органи ведення реєстру.

Змінювати облікові дані в реєстрі мають право лише уповноважені працівники районних ТЦКтСП. Кожна така зміна підписується особистим електронним ключем оператора.

8. Чи будуть відправляти повістки за допомогою мобільного застосунку “Резерв+”?

Відповідно до законодавства такого поняття як “електронні повістки” не існує, тож в мобільному застосунку “Резерв+” немає такого функціоналу.

9. Які персональні та службові дані можна переглядати?

У мобільному застосунку “Резерв+” ви маєте доступ до таких даних:

Прізвище, ім’я, по батькові;

Вид обліку / дата зняття (виключений);

Категорія обліку;

Дата народження;

Відстрочка / бронювання / дата закінчення;

Постанова військово-лікарської комісії / дата військово-лікарської комісії;

Звання;

Код і найменування військово-облікової спеціальності;

Реєстраційний номер облікової картки платника податків;

Унікальний номер у реєстрі Оберіг;

ТЦКтСП, де перебуваєте на обліку;

Чи подані ви в розшук.

10. Чи є інформація з реєстру Оберіг яка відображається в мобільному застосунку “Резерв+” офіційним документом? 

З 18.06.2024 у мобільному застосунку з'явився електронний військово-обліковий документ, який має таку ж юридичну силу, як і паперовий.

11. Чи достатньо оновлення даних через “Резерв+” для виконання норми закону про мобілізацію в частині необхідності оновлення даних протягом 60 днів?

Так. Військовозобов’язані громадяни України мали до 16.07.2024 включно уточнити:

адресу проживання;

номер мобільного телефону;

адресу електронної пошти (за наявності).

Вони можуть це зробити, зокрема, і в мобільному застосунку “Резерв+”.

12. Як відбувається процес оновлення персональних даних?

Оновлення даних в реєстрі Оберіг відбувається безпосередньо після першого входу в мобільний застосунок Резерв+.

Після авторизації через BankID ваші персональні дані будуть автоматично підвантажені. А після підтвердження чи редагування їх автоматично передадуть до реєстру Оберіг.

13. Чи можливо повторно зробити запит на отримання своїх персональних даних в мобільному застосунку “Резерв+”?

Так, для цього треба натиснути “+” справа від інформації з реєстру “Оберіг” в мобільному застосунку. Потім натиснути “оновити дані з реєстру”. Так, у разі успішного застосування змін, користувач бачитиме останню інформацію щодо себе.

14. Наскільки безпечним є використання мобільного застосунку “Резерв+”?

Мобільний застосунок “Резерв+” успішно пройшов всі необхідні перевірки безпеки, підтвердивши високий рівень захисту даних, та отримав атестат відповідності комплексної системи захисту інформації (КСЗІ).

Це свідчить про те, що ми дбаємо про вашу безпеку та конфіденційність. Ви можете бути впевнені, що ваша інформація надійно захищена.

15. Як забезпечується захист моїх персональних даних?

Мобільний застосунок “Резерв+” побудований так, що на серверній частині взагалі не здійснюється зберігання персональних даних користувачів.

При цьому інформація передається виключно у зашифрованому вигляді.

Серверна частина системи розгорнута в хмарній інфраструктурі, яка має необхідні сертифікати безпеки, у тому числі й атестат відповідності комплексній системі захисту інформації (КСЗІ).

16. Що означає статус “У розшуку”?

Статус “У розшуку” у мобільному застосунку “Резерв+” зазвичай присвоюють тим, хто порушив правила військового обліку. В такому випадку радимо користувачам звертатися до ТЦКтСП, в якому ви стоїте на обліку.

Проте, якщо користувач є дійсним військовослужбовцем, то такий його статус є помилкою. Команда мобільного застосунку “Резерв+” налагоджує взаємодію між реєстрами, щоб усі військові були виключені з обліку.

17. Що означає статус “Уточнюється” чи “Потребує уточнення”? 

Цей статус означає, що громадянин є в реєстрі Оберіг, проте не закріплений за жодним з ТЦКтСП.

В такому випадку користувачам варто звернутись до ТЦКтСП за місцем реєстрації та надати їм необхідні документи: https://www.mil.gov.ua/kontakti/oblasni-vijskomati.html.

Записатись в електронну чергу до ТЦКтСП можна тут: https://q.mod.gov.ua/registration-place.

Після уточнення даних, ТЦКтСП оновить інформацію в електронному реєстрі “Оберіг”, а, відповідно, оновлений статус буде автоматично підвантажений до мобільного застосунку.

18. Що означає статус “Виключений з обліку”? 

Цей статус присвоюється військовослужбовцям, непридатним до військової служби за висновком військово-лікарської комісії, а також тим громадянам України, хто досягнув 60 років.

На цих громадян не поширюються правила щодо військовозобов'язаних.

Для військовослужбовців Міноборони готує інший мобільний застосунок, а саме “Армія+”.

 19. Що робити у разі отримання сповіщення “Дані в реєстрі Оберіг не знайдено”?  

Це повідомлення означає, що дані щодо користувача не оцифровані або ж внесені некоректно.

У такому випадку користувачу необхідно звернутися до ТЦКтСП, в якому він/вона стоїть на обліку. Для зручності радимо записатись в електронну чергу до ТЦК та СП: https://q.mod.gov.ua/registration-place.

20. Чи можна вважати мобільний застосунок “Резерв+” електронним кабінетом військовозобов’язаного?  

Так, електронний кабінет військовозобов’язаного наразі реалізований у форматі мобільного застосунку “Резерв+”.

Постанова, яка врегульовує функціонування мобільного застосунку, прийнята 10.05.2024. Інформація щодо постанови та її текст становить інформацію з обмеженим доступом, тому постанова не оприлюднювалась.

Також функціонування мобільного застосунку регулюється наказом Міністра оборони України від 29.04.2024 про створення інформаційно-комунікаційної системи для доступу до електронного кабінету військовозобов’язаного.

21. Якими нормативно-правовими актами регулюється функціонування “Резерв+”? 

Перш за все це Закон України «Про Єдиний державний реєстр призовників, військовозобов’язаних та резервістів», який визначає поняття електронного кабінету військовозобов'язаного. Кабінет наразі реалізовано у форматі мобільного застосунку “Резерв+”.

Постанова, яка врегульовує функціонування мобільного застосунку, прийнята 10 травня 2024 року. Інформація щодо постанови та її текст становить інформацію з обмеженим доступом, тому постанова не оприлюднювалась.

Також функціонування мобільного застосунку регулюється наказом Міністра від 29 квітня 2024 року про створення інформаційно-комунікаційної системи для доступу до електронного кабінету військовозобов’язаного.

Порядок формування та використання електронного військово-облікового документа визначається постановою Кабінету Міністрів України від 16.05.2024 № 559.

Порядок організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 30.12.2022 № 1487.

 


Актуальна інформація на офіційному веб порталі Міністерства оборони України.

Консульські посадові особи:

  • · не можуть виконувати функції адвокатів, юридичних консультантів, туристичних агентів, перекладачів;
  • · не сплачують лікарські, транспортні, готельнi та iншi рахунки, штрафи;
  • · не надають банківських, поштових, ритуальних послуг;
  • · не можуть звільнити громадян від відповідальності за вчинені ними адміністративні або кримінальні правопорушення на території країни перебування;
  • · не можуть втручатися у здійснення правоохоронними або іншими органами Словаччини визначених для них чинним законодавством цієї держави повноважень;


У разі порушення законів країни перебування консул не може звільнити Вас від відповідальності. Також консульські установи та посадові особи не можуть прискорити оформлення документів, розгляд яких здійснюється словацькими компетентними органами.  Просимо також звернути увагу, що питання оформлення або продовження візових документів для в'їзду/проживання громадян України на території Словаччини не належить до повноважень Посольства, а натомість є виключною сферою компетенції уповноважених органів Словаччини. Оперативному вирішенню підлягають тільки ті консульські послуги, які здійснюються безпосередньо в консульському підрозділі Посольства.

До компетенції консульської установи НЕ ВІДНОСЯТЬСЯ питання, пов’язані з:

  • · оформленням запрошень громадянам України для в’їзду в СР;
  • · продовженням/переоформленням віз громадянам України;
  • · оформленням дозволу на проживання в Словаччині;
  • · офомрлення паспорта громадянина України (внутрішнього паспорта);
  • · вклеюванням фотокарток до паспорта громадянина України (внутрішнього паспорта) при досягненні ними 25-та 45-річного віку;
  • · взяття, ведення, зняття з військового обліку громадян України;
  • · надання сприяння громадянам України у пошуку роботи на території Словацької Республіки.
  • · консульські посадові особи не можуть прискорити оформлення громадянами клопотання про залишення на постійне проживання, вихід з громадянства та оформлення паспорта України для виїзду за кордон.


Будь ласка, ознайомтеся з актуальною інформацією у розділі поради подорожнім на веб сторінці Посольства України в Словацькій Республіці.

Зверніть увагу на роз'яснення словацьких органів влади.

Питання, що стосуються ввезення/вивезення, тимчасового ввезення, транзиту предметів, переміщення транспортних засобів, митного оформлення міжнародних поштових та експрес відправлень, переміщення продуктів харчування, переміщення валюти та культурних цінностей є компетенцією Державної митної служби України.

Детально про митне оформлення за посиланням на порталі Державної митної служби України.


На консульський облік можуть стати лише громадяни України, за наявності відповідних документів. Більш детальна інформація за посиланням.

Як можна оформити новий паспорт громадянина України для виїзду за кордон через Посольство у зв’язку зі втратою попереднього?

У разі втрати паспорта Вам необхідно невідкладно звернутися до поліції із відповідною заявою. На підставі отриманої з поліції довідки, а також документів, зазначених у розділі Паспортні дії веб-сторінки Посольства, Вам може бути оформлено новий паспорт або посвідчення особи на повернення в Україну. Строк оформлення закордонного паспорта через закордонні дипломатичні установи України може становити до 3-х місяців.

Коли паспорт громадянина України для виїзду за кордон підлягає обміну?

Відповідно до пункту 6 Порядку оформлення, видачі, обміну, пересилання, вилучення, повернення державі, визнання недійсним та знищення паспорта громадянина України для виїзду за кордон, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 07.05.2014 №152 обмін паспорта для виїзду за кордон здійснюється у разі:

1) зміни інформації, внесеної до паспорта для виїзду за кордон (у тому числі у зв’язку із зміною написання латинськими літерами складових імені “прізвище”, “ім’я” у документах, що посвідчують особу та підтверджують громадянство України);

2) виявлення помилки в інформації, внесеній до паспорта для виїзду за кордон;

3) закінчення строку дії паспорта для виїзду за кордон;

4) непридатності паспорта для виїзду за кордон для подальшого використання.

У яких випадках можна залишити собі старий паспорт громадянина України для виїзду за кордон після оформлення у консульському відділі нового?

За письмовою заявою заявника анульований паспорт для виїзду за кордон повертається йому працівником закордонної дипломатичної установи України, якщо в ньому проставлені одна чи декілька віз або якщо такий паспорт є підставою для отримання/продовження дозвільних документів на проживання в іноземній державі.

Чи можна мати на руках два паспорта громадянина України для виїзду за кордон?

Згідно з чинним законодавством, кожен громадянин України має право мати два чинних закордонних паспорта. Якщо, наприклад, людина подає документи на новий закордонний паспорт, при цьому старий є чинним, то вона має право залишити його.

Попередній (або один з попередніх) закордонний паспорт підлягає анулюванню у разі якщо:

  • · закінчився термін його дії;
  • · у разі зміни інформації.

  • Що потрібно для документування новонародженої на території Словаччини дитини?

1. Оформлення набуття громадянства дитині за народженням.

2. Оформлення дитині паспорта громадянина України для виїзду за кордон.

Звертаємо увагу, що відомості про дитину, які внесені до паспорта громадянина України для виїзду за кордон одного з батьків з/без вклеєною фотографією компетентними органами Словаччини не приймаються.

Перетинати кордону з новонародженою дитиною можливий виключно за умови наявності у такої дитини паспорта громадянина України для виїзду за кордон, або посвідчення особи на повернення в Україну. 

Термін виготовлення закордонного паспорта в консульському підрозділі Посольства становить до 3 місяців. Посвідчення особи на повернення в Україну, за наявності повного пакету документів, видається в день звернення до консульського підрозділу.

Як набути громадянство України за народженням?

Як отримати паспорт громадянина України для виїзду за кордон для дитини до 16 років?

До уваги громадян України, які звертаються з питання обміну закордонного паспорта у зв’язку зі зміною прізвища

 (стосується тих громадян, які проживають/перебувають за кордоном, мають паспорт громадянина України (т.з. "внутрішній" паспорт)).

Відповідно до пункту 38 Порядку оформлення, видачі, обміну, пересилання, вилучення, повернення державі, знищення паспорта громадянина України для виїзду за кордон, його тимчасового затримання та вилучення, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 07.05.2014 № 152, обмін паспорта для виїзду за кордон у разі зміни інформації (тобто зміни прізвища або імені), внесеної до паспорта для виїзду за кордон, здійснюється в порядку, встановленому для його оформлення.

У разі виникнення обставин (зміни прізвища, імені, дати або місця народження), у зв’язку з якими паспорт для виїзду за кордон підлягає обміну, особа зобов’язана подати зазначені документи протягом одного місяця з дати настання таких обставин /подій.

Відповідно до пункту 2 Положення про паспорт громадянина України, затвердженого Постановою Верховної Ради України від 26 червня 1992 року N 2503-XII, паспорт громадянина України (так званий внутрішній паспорт) видається кожному громадянинові України центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері громадянства. В Україні – це Державна міграційна служба та її територіальні органи. 

Тобто, у разі зміни прізвища (імені), громадянин України зобов’язаний протягом місяця після зміни свого прізвища (імені) змінити паспортні документи на нове прізвище (ім’я). У разі зміни прізвища або імені особа може подати документи для обміну паспорта для виїзду за кордон в день подання документів для обміну паспорта громадянина України у зв’язку із зміною прізвища або імені.


Паспорт громадянина України (внутрішній паспорт) можна змінити на території України в органах міграційної служби або у відокремленому підрозділі ДП "Документ" у місті Братислава.


Як набути громадянство України за народженням?


Другий з батьків моєї дитини - іноземець/ка. Моя дитина теж отримала громадянство цієї країни. Чи є у неї громадянство України?

Відповідно до статті 7 Закону України «Про громадянство України» особа, батьки або один з батьків якої на момент її народження були громадянами України, є громадянином України.


Звертаємо увагу, що, відповідно до пункту 1 частини першої статті 2 Закону України «Про громадянство України», одним із принципів громадянства України є принцип єдиного громадянства. Тобто, якщо громадянин України набув громадянство (підданство) іншої держави або держав, то у правових відносинах з Україною він визнається лише громадянином України.


Громадянство України припиняється (стаття 17 вищезгаданого Закону) в таких випадках:

  • а) внаслідок виходу з громадянства (ініціюється особою);
  • б) внаслідок втрати громадянства (ініціюється державою);
  • в) за підставами, передбаченими міжнародними договорами України. 

Просимо звернути увагу на важливість зазначення особових даних дитини  в такій довідці у повній відповідності до свідоцтва про народження: дата народження, написання імені (прізвище, ім’я та по батькові - лише якщо по батькові присвоювалося). У разі виявлення у довідці розбіжностей (наприклад: відсутність по батькові, зазначення лише одної частини подвійного імені тощо), слід звернутися до органу видачі довідки, надавши оригінал довідки, яка містить неточності, та необхідні документи разом з заявою у довільній формі щодо виправлення розбіжностей (замість заяви встановленого зразку).

Якщо довідку було втрачено, то видачу повторної довідки або дублікату чинним законодавством не передбачено. Натомість органом видачі первинної довідки оформлюється довідка про проведену реєстрацію особи громадянином України за народженням.

Слід звернутися до установи, яка оформлювала втрачений документ, повідомити про втрату та надіслати копії документів, які допоможуть оформити довідку про підтвердження проведеної реєстрації.

Допоміжні документи:

  • копія втраченого документа (ідеальний варіант, який рідко зустрічається на практиці);
  • копія паспорта громадянина України для виїзду за кордон того з батьків, хто реєстрував набуття дитиною громадянства України.

Чи можна засвідчити підпис на заяві або оформити довіреність у Посольстві, надіславши документи поштою?

Ні, усі нотаріальні дії виконуються під час особистого звернення заявника до консульського підрозділу Посольства з наданням документів, що підтверджують його особу та громадянство.

У випадку необхідності засвідчення Вашого проєкту правочину, просимо заздалегідь надіслати такий проект на електронну пошту консульського підрозділу Посольства [email protected] з інформацією в листі повідомлення про отримані засобами "Е-Черги" час та дату звернення до Посольства.

Чи буде довіреність, посвідчена консульською посадовою особою, дійсною в Україні?

Відповідно до чинного законодавства України у сфері нотаріату консульська посадова особа може засвідчити Ваш підпис на довіреності.

Водночас, з огляду на відсутність доступу закордонних дипломатичних установ України до Єдиного реєстру довіреностей, до кожної посвідченої довіреності, консульська посадова особа засвідчує підпис довірителя на спеціальній заяві про реєстрацію такої довіреності в Єдиному реєстрі (бланк такої заяви можна отримати в консульському підрозділі).

Для того, щоб засвідчити довіреність та заяву про її реєстрацію в Єдиному реєстрі довіреностей, Вам необхідно подати до установи Ваш закордонний паспорт, копію довідки про присвоєння РНОКПП, а також дані паспорта представника, відомості про його РНОКПП номер, дані про місце реєстрації.

Зверніть увагу, що на момент оформлення довіреності у Посольстві заявник має перевірити повноту та вірність тексту документа. Після чого засвідчує текст довіреності власним підписом під наступною фабулою:  "В тексті заяви/довіреності технічних, логічних та інших помилок не має, всі відомості вказані вірно та особисто мною перевірені. Мені роз’яснено, що виправлення помилок можливе тільки під час оформлення заяви/довіреності особисто мною, якщо помилки будуть виявлені пізніше – вимагається посвідчення нової заяви/оформлення нової довіреності".

Це означає, що після засвідчення Вашого підпису консульським працівником, жодних змін, виправлень та дописок у довіреність вноситися не може. 

У випадку наявності розбіжностей чи невідповідностей у тексті довіреності слід оформити нову довіреність і на цей раз більш уважно підготувати (у випадку надання до Посольства Вашого проєкту довіреності) та перевірити текст документа.

Чи потрібно оформлювати дозвіл на виїзд дитини з України, якщо батько дитини громадянин Словаччини?

З актуальною інформацією про виїзд за кордон неповнолітніх дітей просимо ознайомлюватися за посиланням.

Заяву-згоду на виїзд дитини за кордон можна оформити в консульському відділі Посольства за попереднім онлайн записом.

При собі потрібно мати:

  1. Паспорт громадянина України для виїзду за кордон + копія першої сторінки;
  2. Копія паспорта громадянина України для виїзду за кордон дитини (перша сторінка);
  3. Копія паспорта громадянина України для виїзду за кордон особи, якій Ви надаєте дозвіл супроводжувати дитину

Детально ознайомитися з процедурою вчинення нотаріальних дій можливо у відповідному розділі веб-сторінки Посольства.

Вартість - 18 Євро. Детально про тарифи консульського збору та можливі варіанти оплати.


Заяву-згоду також можливо оформити у нотаріуса в Словаччині і проставити апостиль в сервісному центрі МВС Словаччини. При цьому, нотаріусом може засвідчується саме підпис заявника, а текст може бути українською мовою. При засвідченні нотаріусом заяви (а не підпису) з текстом словацькою мовою, потрібен також її переклад українською. В таких випадках апостиль проставляється , як на словацькому, так і українському примірниках.

Які документи мені потрібні для укладення шлюбу на території Словацької Республіки?

На території Словаччини реєстрацію шлюбу здійснюють органи РАЦС (Matričný úrad)

Одним з документів, необхідних для реєстрації шлюбу, є заява громадянина України про неперебування в шлюбі, яка оформлюється в Посольстві.

Для її оформлення необхідно особисто звернутися до консульського підрозділу Посольства за попереднім онлайн записом: «нотаріальні дії/засвідчення вірності підпису на заяві».

При собі потрібно мати:
  1. паспорт громадянина України для виїзду за кордон + копія першої сторінки;
  2. паспорт громадянина України (внутрішній паспорт) з відомостями про місце реєстрації на території України (у разі наявності);
  3.  документи про розірвання попереднього шлюбу (свідоцтво, рішення суду) (у випадку наявності такого факту) + копія.

Така заява може бути також оформлена нотаріусом в Україні, перекладена на словацьку мову та належним чином легалізована (штам "Апостиль").

Оформити документ про відсутність судимості в Україні можливо наступним чином:

1. Замовити витяг (скорочений або повний) в електронній формі можна за посиланням https://vytiah.mvs.gov.ua/app/landing, використовуючи додаток  "ДІЯ".  Витяг, виготовлений в електронній формі, завіряється електронною печаткою служби єдиної інформаційної системи МВС України та надсилається на вказану заявником адресу електронної пошти.

Якщо заявник отримав витяг в електронній формі та потребує відповідного паперового документа, консульський відділ Посольства може оформити ДОВІДКУ після перевірки легітимності витягу та сплати консульського збору (28 євро). 

Документи для звернення:
- заява (посилання);

- дійсний паспорт громадянина України для виїзду за кордон + копія першої сторінки;

- роздрукована копія отриманого від МВС електронного витягу в двох примірниках.

Розгляд звернення та видача довідки в паперовій формі здійснюються у строк до 5 робочих днів.

2. Замовити витяг в паперовій формі в Україні, підписаний посадовою особою МВС України, з печаткою відповідного Центру. Такий витяг засвідчується апостилем в МВС України (м.Київ). Для подачі до словацьких компетентних органів потребує офіційного перекладу на словацьку мову.

3. Замовити довідку про відсутність судимості з України через консульський підрозділ Посольства. 

Документи для звернення:
- заява (посилання);

- дійсний паспорт громадянина України для виїзду за кордон + копія першої сторінки;

Розгляд звернення становить до 30 календарних днів. Терміновий розгляд відсутній.


Консульський збір – 28 євро.

Оплата здійснюється банківською картою у приміщенні Посольства.

- Прийом документів відбувається у порядку запису через електронну чергу або в порядку живої черги у пн., ср., пт. з 13:00 до 15:00, вт. з 09:00 до 11:00. 

- Видача документів відбувається в порядку живої черги пн., ср., пт. з 13:00 до 15:00, вт. з 09:00 до 11:00.

У зв’язку з відсутністю у закордонних дипломатичних установ України доступу до баз даних МВС України, у консульського підрозділу Посольства України в Словаччині відсутні підстави розглядати заяви щодо підтвердження дійсності посвідчення водія.

Зазначені довідки надаються Сервісними центрами МВС України та, для можливості використання документу на території Словаччини, потребують засвідчення штампом "Апостиль" в МВС України з подальшим перекладом на словацьку мову. 

Увага! Апостиль на офіційних українських документах проставляється  уповноваженими установами лише на території України.

Де в Україні можна апостилювати документи?

У залежності від виду документу штамп «Апостиль» проставляється:

Міністерством освіти і науки України – на офіційних документах, виданих навчальними закладами, державними органами, підприємствами, установами і організаціями, що стосуються сфери освіти і науки. До таких документів відносяться: дипломи про освіту, сертифікати про присвоєння вчених звань, атестати, довідки з навчальних закладів, навчальні плани та інші;

Міністерством юстиції України – на документах, що видаються органами юстиції та судами, а також на документах, що оформляються нотаріусами України. До таких документів відносяться: свідоцтва, видані органами державної реєстрації актів цивільного стану, витяги з Державного реєстру актів цивільного стану громадян, документи, які засвідчені нотаріусами, судові рішення та довідки.

Міністерством внутрішніх справ України - на документах, що видаються цим міністерством та його територіальними органами, окрім документів, що стосуються сфери освіти та науки.

Державною міграційною службою України - на документах, що видаються цією службою, її територіальними органами та підрозділами, що стосуються сфери міграції.

Державною податковою службою України - на документах, що видаються цією службою та її територіальними органами.

Міністерством закордонних справ України – на всіх інших видах документів.

Легалізація.

Інформацію щодо документів та органів Словацької Республіки, які їх легалізують/проставляють Апостиль розміщена за посиланням.

Яким чином сплачується консульський збір?

В приміщенні консульського підрозділу Посольства встановлено банківський POS-термінал. У відвідувачів є можливість обрати варіант способу оплати тарифу консульського збору при вчиненні консульської дії:

- отримати у працівників консульського підрозділу Посольства паперову квитанцію та особисто сплатити у відділеннях банку ČSOB;

- сплатити збір в приміщенні підрозділу за допомогою міжнародних банківських карток, включаючи найпоширеніші електронні картки «Visa» та «MasterCard».

За надання послуг з обслуговування POS-терміналу та проведення транзакції, компанією-екваєром стягується плата у розмірі 1,2 - 2,2% від суми платежу в залежності від типу та емітента платіжної карти.


Сплата консульського збору готівкою у консульському відділі не допускається.

Детально: Тарифи консульського збору

Просимо користиватися посиланням.

1. Міграційний калькулятор Державної міграційної служби України.

За допомогою даного сервісу можна розрахувати кількість днів перебування в Україні для іноземців.


2. Міграційний калькулятор на сайті Єврокомісії для подороджей до ЄС.

За допомогою даного сервісу можна розрахувати кількість днів перебування в ЄС.


Право на спадкування мають особи, визначені у заповіті.

У разі відсутності заповіту, визнання його недійсним, неприйняття спадщини або відмови від її прийняття спадкоємцями за заповітом, а також у разі неохоплення заповітом усієї спадщини право на спадкування отримують спадкоємці за законом в порядку черговості, визначеною у статтях 1261 - 1265 цього Кодексу (частини перша та друга статті 1223 Цивільного кодексу України).

Кожна наступна черга спадкоємців за законом одержує право на спадкування у разі відсутності спадкоємців попередньої черги, усунення їх від права на спадкування, неприйняття ними спадщини або відмови від її прийняття, крім випадків, коли спадкоємцями укладено договір про зміну черговості права на спадкування.

Спадкоємець, який бажає прийняти спадщину, але на час відкриття спадщини не проживав постійно зі спадкодавцем, має подати до нотаріальної контори заяву про прийняття спадщини. Така заява про прийняття спадщини подається спадкоємцем особисто.

Особа, яка досягла чотирнадцяти років, має право подати заяву про прийняття спадщини без згоди своїх батьків або піклувальника, а заяву про прийняття спадщини від імені малолітньої, недієздатної особи подають її батьки (усиновлювачі), опікун.

Для прийняття спадщини встановлюється    строк у шість місяців, який починається з часу відкриття спадщини.

Якщо спадкоємець протягом цього строку не подав заяву про прийняття спадщини, він вважається таким, що не прийняв її.

За письмовою згодою спадкоємців, які прийняли спадщину, спадкоємець, який пропустив строк для прийняття спадщини, може подати заяву про прийняття спадщини до нотаріальної контори за місцем відкриття спадщини. У разі відсутності такої згоди за позовом спадкоємця, який пропустив строк для прийняття спадщини з поважної причини, суд може визначити йому додатковий строк, достатній для подання ним заяви про прийняття спадщини.

Спадкоємці мають право на відмову від прийняття спадщини, тобто спадкоємець за заповітом або за законом може відмовитися від прийняття спадщини протягом строку, встановленого для прийняття спадщини (шість місяців з часу відкриття спадщини). Заява про відмову від прийняття спадщини також подається до нотаріальної контори за місцем відкриття спадщини.

Фізична особа, цивільна дієздатність якої обмежена, може відмовитися від прийняття спадщини за згодою піклувальника і органу опіки та піклування, а неповнолітня особа віком від чотирнадцяти до вісімнадцяти років може відмовитися від прийняття спадщини за згодою батьків (усиновлювачів), піклувальника і органу опіки та піклування. Батьки (усиновлювачі), опікун можуть відмовитися від прийняття спадщини, належної малолітній, недієздатній особі, лише з дозволу органу опіки та піклування. Відмова від прийняття спадщини є безумовною і беззастережною.

Відмова від прийняття спадщини може бути відкликана протягом строку, встановленого для її прийняття (шість місяців з часу відкриття спадщини).

Прийняття і відмова від прийняття спадщини можуть мати місце щодо всього спадкового майна. Спадкоємець не вправі прийняти одну частину спадщини, а від іншої частини відмовитись. Спадкоємець, який прийняв частину спадщини, вважається таким, що прийняв усю спадщину.

Якщо Ви не знайшли відповіді на своє запитання у розділі "Консульські питання" веб-сторінки Посольства, просимо написати нам на e-mail: [email protected]

Окрім запитання в листі просимо вказати:

  1. Ваше повне прізвище, ім'я, по батькові;
  2. Номер контактного телефону (за міжнародним зразком +421 *** *** ***).

Ви також можете зв'язатися зі співробітниками консульського відділу за телефоном: +421 259 202 821

Понеділок, середа - п'ятниця - 13:00-17:00;

вівторок - 08:00-12:00.

В екстрених випадках (втрата паспортних документів, ДТП, смерть, арешт та за інших надзвичайних обставин) телефонуйте на гарячу лінію: +421 259 202 813

Прийом відвідувачів відбувається за попереднім записом.

Пропонуємо ознайомитися з низкою дописів щодо поширених питань консульської сфери, підготовлених Департаментом консульської служби за принципом "Коротко. Просто. Зрозуміло".  

Усі наявні дописи - за хештегом #КонсулДопомагає 

Хочете легко знаходити ці та майбутні дописи? Просто додайте посилання на хештег до закладок у своєму браузері.

Якщо Ви виявили помилку (граматичну, не завантажується зображення, не працює посилання, тощо, або на Вашу думку інформація на сторінці складна для сприйняття, потребує доопрацювання), будь ласка, повідомте про це, надіславши нам листа на e-mail: [email protected]

Сподіваємося на Вашу допомогу!

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux